ohm-ish Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Ohøj Jeg savner sgu de gode gamle dage, med trommemaskine istedet for computer Nogen der kan anbefale en (gerne billig/brugt) trommemaskine? Jeg er lidt ude efter at man selv kan uploade egne lyde/sæt til den. Men ved ikke om det overhovedet er muligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohm-ish Posted November 7, 2014 Author Share Posted November 7, 2014 Alesis SR18? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Drummer Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Jeg skiftede min Akai MPC ud med en Roland SPD-sx. Samme grundprincip, blot andre features. Alle samples har jeg liggende som "single" shot. Jeg har et helt kartotek af trommer, bækner, percussion, synth, og andre mærkværdige lyde. Lydene har jeg skrabet sammen igennem tiden. Nogle fået af andre, nogle hentet gratis og andre købt. Hvis jeg vil programmere en hel sekvens, lad os sige 4 takter med tamburin, koklokke og shaker, som så skal fungere som Backtrack til en sang, og loopes, ja så programmere jeg de 4 takter i studio one (udgave 2) - deler skidtet op i hvad jeg nu ønsker skal spilles, og ligger det direkte over i min SPD-sx via et medfølgende program fra Roland. Derudover kan jeg i studio one tilføje effekter til de forskellige samples, og tilføjer på SPD-sx'en clicktracks med mere. Ikke spor indviklet som det lyder, men ret funktionelt! 😆 - The Drummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohm-ish Posted November 7, 2014 Author Share Posted November 7, 2014 (edited) Cool Roland SPD-sx ser mere ud som pads Ikke dårligt, men kan den bruges som standalone sequencer? Jeg vil gerne kunne komponere hele sange på den også. Forskellige parts Edited November 7, 2014 by ohm-ish Link to comment Share on other sites More sharing options...
frogspoon Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 måske er en korg electribe noget for dig? vh froggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohm-ish Posted November 7, 2014 Author Share Posted November 7, 2014 måske er en korg electribe noget for dig? vh froggy Ja måske Selvom jeg ikke laver techno, og ikke er så glad for mange knapper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts