Recommended Posts

Posted

Hey folkens.

Jeg skal i øveren her om lidt og kom til at tænke på hvilke numre jeg vil øve til i dag. Jeg bruger ikke længere min tid på para-diddler eller andre øvelser, men kan godt lide at bruge en times tid på at spille til nogle favoritter.

For inspirationens skyld, så kunne det være sjovt at høre hvad i øver til og hvorfor..?

Jeg lægger ud med min top 3.

1. Gonna Fly Now (Rocky temaet) - Fordi jeg ikke kan lade være med at smile over det absurt storladne nummer(!), men også fordi at der er mulighed for at spille det på mange forskellige måder, med forskellige fills, accenter, osv osv. Kan virkelig anbefales. :-)

2. Burn (Deep Purple) - Fordi det er ét af mine ynglings rocknumre. Jeg har øvet til dette nummer i årevis og mestre det stadigvæk ikke helt, men her er udfordringen og tempoet også det sjove. Bliver nok aldrig træt af det.

3. Taurian Matador (Billy Cobham) - Er helt vild med Billy Cobham og specielt 'Spectrum' pladen. Har øvet til Taurian Matador i lang tid og ligesom ovenstående, så kommer jeg nok aldrig til at mestre den helt, men det er et fantastisk 70'er funk/fushions nummer, med et højt tempo.

Der er endeløst mange boblere, men det er tre af mine gengangere. Er spændt på hvad i byder ind med...

Venligst,

Ronny.

Posted

Hmm... Svær, men der er da alligevel et par gengangere når jeg øver (kan se jeg se i mit Itunes):

John Scofield: A go go

Mavis Staples: Eye On The Prize

Jaco Pastorius - The Birthday Concert - Liberty City

Ved egentlig ikke, men synes der er så mange muligheder i sangene.

Posted

Har mange, men de her tre går ofte igen

Soundgarden - The Day I Tried To Live

Pantera - I'm Broken

Queens of the Stone Age - God is in the Radio eller A Song the Deaf