oveovesen Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Hey Jeg har ringet land og rige rundt for at få begavet svar. Vil gerne have kabel-hi-hat på mit TD30KV. Hihatten på Rolands trommer er meget tykkere end på et akkustisk, derfor skal den "peg" (den pind man stikker gennem hi-hatten) være længere. På almindelige hi-hatstativer er det ikke noget problem, der er (peggen) næsten en halv meter. Men i kabel hi-hats er den ofte ikke meget mere end 20-30 cm Har en Yamaha kabel hi-hat på mit TD9KX2 - der kunne den kun liiiiiige nå og jeg måtte bore og fuske for at få den til at passe. Jeg vil fx gerne have en DW9000 kabel hihat. Ringer man til Roland, så aner de ikke hvad jeg snakker om. De foreslog at man købte en elektrisk Roland pedal og brugte en pad som "højre hi-hat" (!) Ringede også til Thomann - de vidste præcis hvad jeg snakkede om. Men da jeg spurgte om de fysisk havde prøvet at sætte en DW9000 kabel hi-hat på en TD30KV var svaret nej, men de vidste at den passede. Så jeg ved sgu ikke lige om jeg bare skal hoppe på det Thomann siger. Der er jo nogle dage til mit TD30KV kommer og ville gerne lige prøve DW9000 hihatten på det gamle TD9 - og jeg risikerer jo reelt at jeg ikke kan returnere den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oveovesen Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Nå, nu fik jeg fat i rette mand hos Thomann igen. Han havde fået mit telefonnummer skrevet forkert op. Derfor havde jeg ikke fået noget svar. Snakkede med Dominik Schödel en ud af 15 trommeekspedienter. Men han havde altså pakket en DW9000 ud og prøvet om den virkede med TD30KV - det gjorde den. Dejligt, så er den sag også ekspederet. Sagerne er bestilt og betalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Bruun Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Hvad endte du med at give for dit roland td-30? Og skal dit td-9 så sælges? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oveovesen Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 Endte på 58.000 kr. inkl. noget DW-hardware, ekstra bækken, stativ og clamp Link to comment Share on other sites More sharing options...
oveovesen Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 Ups... Og mit TD9KX2 er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal sælge. Synes altid man fortryder at man sælger sine gamle instrumenter. Skal i hvert fald ha´ det nye prøvet grundigt af og se om der er nogle lyde i det gamle, som jeg ikke kan leve uden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oveovesen Posted January 6, 2015 Author Share Posted January 6, 2015 Har fået opstillet mit TD30KV - den DW9000 kabel-hihat fungerer bare i den grad. Den var dyr men afsindig god. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Frimodt-Møller Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Har fået opstillet mit TD30KV - den DW9000 kabel-hihat fungerer bare i den grad. Den var dyr men afsindig god. Ja og så kom du lige med nogle billeder ikk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalEl Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Ja og så kom du lige med nogle billeder ikk? Ellers er det jo ikke sket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts