Simon A Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Hej. Jeg er på udkig efter en 2. snare.. Jeg har en fed 14x6.5, men vil gerne have mulighed for at variere lidt midt i sættet.. Jeg spiller meget forskelligt og vil gerne have en sprød lyd.. Jeg har ikke gjort det så meget i små størrelser, men gætter på noget 13x4? eller 12x4?.. Den må også gerne kunne stemmes lidt dybere.. så tænker at en piccolo bliver al for sys og uden bund.. Nogen forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Du kalder ikke en 4" dyb lilletromme for en Piccolo?Anyway, du behøver ikke være bange for at mangle bund, det har din 6½". Vælg noget med en ikke alt for tyk kedel, og du vil ikke blive skuffet, - om du så vælger 13/14 x 3-3½-4".Der er sagt meget godt om en så billig udgave som Milleniums 3½":http://www.thomann.de/dk/millenium_14x35_picolo_steel_snare.htmGiv den nogle ordentlige, tynde skind - og stem den OP! Ellers er der masser af andre. Og det er bare fedt at have den stående til venstre for hatten. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris Richie Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Pearl's 13x3 brass piccolo lyder vanvittig godt.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drummer_Boy Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Jeg har en 12x4" Pearl Maple snare, jeg ikke får brugt. Den kan du få for 600 kr. Den er super funky! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon A Posted December 26, 2014 Author Share Posted December 26, 2014 tak for det. Lyder interessant drummer boy.. Har du tilfældigvis en lydfil på den? og hvornår er den fra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Jeg ville påstå at du mere har brug for en 13"x 6-7".. Funky fed i high pitch med fylde, men du kan stadig stemme den ned og bruge den som main snare alternativt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon A Posted December 26, 2014 Author Share Posted December 26, 2014 Jeg ville påstå at du mere har brug for en 13"x 6-7".. Funky fed i high pitch med fylde, men du kan stadig stemme den ned og bruge den som main snare alternativt Ok. men den jeg har kan egentlig også stemmes langt op.. hvad gør dybden i trommen og hvad gør diameter? hvad med noget der hedder 12x5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersvestergaard Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Gretsch Mark Schulman 12x6 eller 13 x 6. De er ualmindelig fede. Har selv 13'eren. Super funky! Absolut det fedeste jeg har prøvet til den nævnte genre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Hvor i landet bor du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon A Posted December 26, 2014 Author Share Posted December 26, 2014 I Maribo området. Lolland.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Så dropper jeg ikke lige forbi med et par trommer du skal prøve. Jeg bor i malmö. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drummer_Boy Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 tak for det. Lyder interessant drummer boy.. Har du tilfældigvis en lydfil på den? og hvornår er den fra? Jeg har selv byttet mig til den, så jeg kender ikke dens præcise alder, men jeg tror den er mellem 5 og 10 år gammel. Standen er perfekt. Jeg har ingen lyd på den, men den er funky og lyder godt! Den befinder sig lige nu i Ishøj, men kan fragtes med til København. Jeg kan sende et foto på sms, hvis du sender mig dit nummer i en privat besked. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Gretsch Mark Schulman 12x6 eller 13 x 6. De er ualmindelig fede. Har selv 13'eren. Super funky! Absolut det fedeste jeg har prøvet til den nævnte genre Enig!.. Har ikke hørt bedre til prisen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersvestergaard Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Enig!.. Har ikke hørt bedre til prisen! Og så har den den vildeste seiding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted December 26, 2014 Share Posted December 26, 2014 Ok. men den jeg har kan egentlig også stemmes langt op.. hvad gør dybden i trommen og hvad gør diameter? hvad med noget der hedder 12x5? Det er svært at beskrive Hmm Forestil dig en kurve med frekvenser fra 20Hz til 20kHz Hvis vi siger kurven/grafen er 10 cm bred så vil en 14" dække feks. Fra 3cm til 8 cm.. En 12" vil dække fra 5 cm til 9 cm.. Dvs lidt smallere område men lidt højere oppe på skalaen.. Gir det mening? Dybden kan så DELVIST kompensere for den manglende bund ifht til feks. En 14".. På den måde kan en 12x7 have mange af de samme dybe frekvenser som en 14x5 .. Dog ikke lige så kraftig i bunden.. Men dog mere end man skulle forvente sf en 12".. En dybere tromme vil have en rundere lyd og en lit "langsommere" lyd, hvor en smal tromme vil være hurtigere men også hårdere i lyden.. Ja det er svært at forklare i generelle termer men håber det giver en idé om konceptet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts