2. Snare Med Funk/gospel Agtig Lyd?

Simon A

Recommended Posts

Hej. Jeg er på udkig efter en 2. snare.. Jeg har en fed 14x6.5, men vil gerne have mulighed for at variere lidt midt i sættet.. Jeg spiller meget forskelligt og vil gerne have en sprød lyd.. Jeg har ikke gjort det så meget i små størrelser, men gætter på noget 13x4? eller 12x4?.. Den må også gerne kunne stemmes lidt dybere.. så tænker at en piccolo bliver al for sys og uden bund..

Nogen forslag?

Guest jon petersen

Du kalder ikke en 4" dyb lilletromme for en Piccolo?

Anyway, du behøver ikke være bange for at mangle bund, det har din 6½".

Vælg noget med en ikke alt for tyk kedel, og du vil ikke blive skuffet, - om du så vælger 13/14 x 3-3½-4".

Der er sagt meget godt om en så billig udgave som Milleniums 3½":

http://www.thomann.de/dk/millenium_14x35_picolo_steel_snare.htm

Giv den nogle ordentlige, tynde skind - og stem den OP!

Ellers er der masser af andre. Og det er bare fedt at have den stående til venstre for hatten.

Jon

Jeg ville påstå at du mere har brug for en 13"x 6-7".. Funky fed i high pitch med fylde, men du kan stadig stemme den ned og bruge den som main snare alternativt

Ok. men den jeg har kan egentlig også stemmes langt op.. hvad gør dybden i trommen og hvad gør diameter? hvad med noget der hedder 12x5?

tak for det. :)

Lyder interessant drummer boy.. Har du tilfældigvis en lydfil på den? og hvornår er den fra?

Jeg har selv byttet mig til den, så jeg kender ikke dens præcise alder, men jeg tror den er mellem 5 og 10 år gammel. Standen er perfekt. Jeg har ingen lyd på den, men den er funky og lyder godt! :tu:

Den befinder sig lige nu i Ishøj, men kan fragtes med til København. Jeg kan sende et foto på sms, hvis du sender mig dit nummer i en privat besked.

Ok. men den jeg har kan egentlig også stemmes langt op.. hvad gør dybden i trommen og hvad gør diameter? hvad med noget der hedder 12x5?

Det er svært at beskrive

Hmm

Forestil dig en kurve med frekvenser fra 20Hz til 20kHz

Hvis vi siger kurven/grafen er 10 cm bred så vil en 14" dække feks. Fra 3cm til 8 cm.. En 12" vil dække fra 5 cm til 9 cm.. Dvs lidt smallere område men lidt højere oppe på skalaen.. Gir det mening?

Dybden kan så DELVIST kompensere for den manglende bund ifht til feks. En 14".. På den måde kan en 12x7 have mange af de samme dybe frekvenser som en 14x5 .. Dog ikke lige så kraftig i bunden.. Men dog mere end man skulle forvente sf en 12"..

En dybere tromme vil have en rundere lyd og en lit "langsommere" lyd, hvor en smal tromme vil være hurtigere men også hårdere i lyden..

Ja det er svært at forklare i generelle termer men håber det giver en idé om konceptet?