Dw Køber Kmc

Dennis Hentrich

Recommended Posts

Guest jon petersen

".....and are confident that they will be champions of the brands moving forward."

"The Brands".

Ikke fabrikkerne, ikke produkterne, ikke Gretsch´ særlige egenskaber.

Kun brandet.

Jeg ved godt, at det bare er snak i en pressemeddelelse, men som ansat i Gretsch ville jeg føle mig trist til mode.

Jon

Jeg tror ikke, man skal være så nervøs. Brands er jo ejet på kryds og tværs af hinanden og skifter ejere af og til. Man har jo ikke kunnet mærke på Gretsch, at de var ejet af Fender indtil nu (synes jeg ikke), og jeg tror heller ikke, man kommer til at kunne mærke det her ejerskifte. Lombardierne ved jo godt, hvad det er for et firma, de har fået i hænderne. De kalder det selv legendarisk, og det er jo ikke sådan, at Gretsch pludselig bliver udviklet og produceret sammen med DW - fabrikken i S.C. fortsætter og det er kun godt. Jeg er ikke nervøs for, at det er begyndelsen på enden af Gretsch.

Edited by Kasper Stougaard

Så har DW åbenbart opkøbt KMC, og dermed også Gretsch trommer.

http://www.harmonycentral.com/forum/forum/Drums_Percussion/acapella-19/31367648-fender-sells-kmc-to-dw-drums

Et lidt spøjst træk fra DW synes jeg men det bliver spændene at se hvad der kommer til at ske.

Kunne de ikke have taget Ludwig Musser med i samme træk, nu de var i gang?

Så ville de store amerikanertønder ligesom være samlet under eet tag!

:cigar:;-):ph34r:

".....and are confident that they will be champions of the brands moving forward."

"The Brands".

Ikke fabrikkerne, ikke produkterne, ikke Gretsch´ særlige egenskaber.

Kun brandet.

Jeg ved godt, at det bare er snak i en pressemeddelelse, men som ansat i Gretsch ville jeg føle mig trist til mode.

Jon

Det er nu præcis modsat. Fred Gretsch ejer stadig brandet, og DW har så købt licensen til at producere trommerne (jf. "owned and licensed brands". Gretsch er licensed).

Umiddelbart tror jeg ikke, der sker så meget med Gretsch, i hvert fald hvad angår Renown og op. Det tror jeg, Good og Lombardi har for meget respekt for historien til. Desuden tror jeg også, det ville være en dårlig forretningsmæssig beslutning, da det ville pisse rigtig mange Gretsch-fans af (= færre kunder i butikken, hvilket jo ikke er DW's kop te).

Hvis der sker noget, så tror jeg, det bliver noget med at slå nogle PDP ting sammen med de billige fra Gretsch, og noget på hardware-fronten med PDP/Gibraltar.

Edited by k_50

Jeg tror ikke, man skal være så nervøs. Brands er jo ejet på kryds og tværs af hinanden og skifter ejere af og til. Man har jo ikke kunnet mærke på Gretsch, at de var ejet af Fender indtil nu (synes jeg ikke), og jeg tror heller ikke, man kommer til at kunne mærke det her ejerskifte. Lombardierne ved jo godt, hvad det er for et firma, de har fået i hænderne. De kalder det selv legendarisk, og det er jo ikke sådan, at Gretsch pludselig bliver udviklet og produceret sammen med DW - fabrikken i S.C. fortsætter og det er kun godt. Jeg er ikke nervøs for, at det er begyndelsen på enden af Gretsch.

Men Kasper der er jo forskel på at være ejet af et guitar firma modsat et konkurrerende firma

Det er sandsynligt at DW vil kontrollere hvad Gretsch laver fremover.. Man konkurrerer ikke med sig selv jo :-/

Men Kasper der er jo forskel på at være ejet af et guitar firma modsat et konkurrerende firma

Det er sandsynligt at DW vil kontrollere hvad Gretsch laver fremover.. Man konkurrerer ikke med sig selv jo :-/

Hvis DW lader produktionen af Gretsch fortsætte, så konkurrerer de jo med sig selv, lige meget hvordan man vender og drejer det. Så jeg er ikke helt med på, hvad du mener.

DW har ingen interesse i at købe et firma, for så at lade det dø langsomt - slet ikke et firma med så meget historie og så stor en køberskare som Gretsch. De har da netop en gevinst ved at sørge for, sideløbende at udvikle Gretsch med de kvaliteter det brand har, og DW med de kvaliteter det brand har. Hvis DW "ødelægger" Gretsch, så betyder det jo ikke, at de kunder, der falder væk, begynder at købe DW - de vil måske kigge mod Ludwig, C&C, Q Drums, Mayer Bros eller nogle af de mange andre amerikanske brands - eller Tama, Sonor eller Rathje Drums for den sags skyld ;-).

Så DW har da kun interesse i at fastholde de kunder, Gretsch har og så tiltrække nye kunder til enten DW eller Gretsch - for DW er det ligegyldigt, om det er det ene eller det andet mærke, kunderne køber - pengene havner i samme kasse. Så de vil da helt sikkert hellere konkurrere med sig selv end med andre.

Så DW har da kun interesse i at fastholde de kunder, Gretsch har og så tiltrække nye kunder til enten DW eller Gretsch - for DW er det ligegyldigt, om det er det ene eller det andet mærke, kunderne køber - pengene havner i samme kasse. Så de vil da helt sikkert hellere konkurrere med sig selv end med andre.

Just præcis. Mit indtryk er, at Gretsch for tiden er en udmærket pengemaskine, som det ville være fjollet at pille for meget ved.

Desuden er det jo ikke til at vide, hvad der står i licensaftalen. Der kan sagtens være en klausul, der hedder, at US Custom skal være som den er, eller noget i den dur.

Jo.. Det jeg mener.. DWs teknikere finder en smart løsning på at lave kedler af blik.. DW erfsrer at Gretsch har samme idé.. Tror I ikke at det blir DW der lancerer den?.. Alternativt at de lancerer det samme.. Hvorfor bruge to gange penge på udvikling?.. Jeg er nervøs for at mindre konkurrence betyder mindre innovation

Alle studier af disse ting peger den vej.. Det er det jeg mener :-)

Hvis de har fået den samme idé, og det så kun er det ene mærke, der lancerer det - så er der vel ikke tale om mindre innovation. Så er der tale om, at den samme opfindelse ikke lanceres af to firmaer. Hvis Gretsch's udviklere udvikler noget smart, så lancerer Gretsch det - hvis DW udvikler noget smart, så lancerer DW det - hvis de ved et helt særligt tilfælde skulle finde på det samme på samme tid, ja, så kan det godt være at man vælger at lade DW lancere det - med mindre det er noget, der passer bedre til Gretsch's identitet måske.

Jeg tror fortsat ikke på, at DW har nogen interesse i at "ødelægge" Gretsch - kan simpelthen ikke se, hvilken gevinst det skulle give dem.

STOOOP.. Siger INTET om at ødelægge Gretsch.. Man ødelægger ikke en cash cow!!

Det sker ikke..

Med mindre konkurrence kommer mindre innovation!.. eller mener I ikke det?

Hvis I ikke mener det så må vi jo vente og se hvad der sker

Jo Gretsch er faktisk ret innovativ.. Deres ledelse har bare altid været VILDT KATASTROFAL!!.. så mange af deres små innovationer kommer aldrig i butikkerne..

• Upvote 1

Men hvis du kigger på mit i indlæg, som du responderede på - så var det netop den slags nervøsitet, jeg mener, man ikke skal være bange for - det kan jeg så forstå, at vi er enige om.

Nu ved vi så ikke, hvordan ledelsen af det "nye" firma bliver - derfor er det meget svært at udtale sig om, hvordan handlen kommer til at påvirke de to brands og trommeverdenen generelt. Netop derfor opfordrer jeg til, at man lige klapper hesten og ser tiden an. Jeg er ikke så nervøs for at vi går glip af en værre masse på grund af denne handel..

tomato = tomato

Gretsh har i moderne tid aldrig produceret kedler selv - altid købt ude i byen.

Gretsch har et stærkt brand - og har mest brugt det til billigere serier de seneste mange år. Catalina, Renown osv. Og det med noget succes (mest Europa?)- den er god for DW at købe ind på, fordi PDP aldrig bliver et tilsvarende stort navn.

Tidligere fik DW og Gretsch samtidigt begge lavet kedler hos Keller.

Såvidt jeg ved er det nu DW der laver kedler for Gretsch - og hvis det er rigtig er alt jo logisk.

Iøvrigt er Gretsch en ting, men LP og Gibraltar er også rigtigt stærke mærker - og med god distribution, hvilket er værdifuldt for DW uden for USA - måske også i USA. Sabian ligeså i USA.

Spørgsmålet kan være om både PDP og Gretsch overlever...

Det lyder som forretningsmæssig god beslutning. Hva fan de så vil med Ovation :)

• Upvote 1

Lave kedler selv er altid en sjov leg

Gretsch laver sjældent kedler "selv".. Det har DW også kun gjort i en kortere årrække.. Meget få firmaer har fabrikken og knowhow til at lave gode kedlef.. Det samme med hardware som i langt de fleste tilfælde produceres i kina..

Gretsch Brooklyn er kedler som kun laves til Gretsch

Personligt er jeg 110% ligeglad med hvem der rent praktisk producerer kedlerne i rå udgave.. Det er idéer og knowhow og erfaring der laver gode produkter.. Ikke hvem der har deres egen kedelfabrik.. Hvis de kan finde en fabrik der laver gode kedler efter deres specs så er det da top cool :-)

Sådan er de fleste fabrikker bygget op.. Yamaha, Gretsch, PDP, Ludwig osv..

Jeg synes det er underligt med Gibraltar. Gibraltar er nærmest hvad man vil kalde en direkte konkurrent til DW's hardware, og for mig at se virker det ikke just oplagt hvad de vil gøre med dette firma, fremover. Den eneste mulighed jeg kan se, er at beholde firmaet som alternativ til DW, og derved have en bredere køberskare af deres samlede produkter.

Hvad Gretsch angår, tænker jeg umiddelbart det samme. Synes dog det kunne være spændende om sådanne ting som hardware er noget der vil flyde over fra DW. Ikke fordi jeg håber det, men på en eller anden måde virker det oplagt at de tilføjer deres eget præg til nogen af produkterne.

Jeg ved dog ikke om man fra DW's side ligefrem vil stoppe produktionen af nogle af de dyere Gretsch-trommer? Jeg har i hvert fald indtrykket af at DW selv mener, at de med deres "custom" trommer, kan imødekomme alles behov, måske også behovet for "that great Gretsch sound"? Jeg ved det virkelig ikke..

Jeg kunne i hvert fald godt forestille mig et samarbejde på et eller andet plan - hvor omfattende det så bliver kan jeg ikke sige.

Uden at kunne bevise det sort på hvidt så benytter både Gretsch og DW Hardware som Gibraltar snildt kunne lave til dem.. Pt produceres en stor del af deres hardware af Dixon, men Gibraltar har samme volumen evne så det er for mig er oplagt køb!

Edited by henrikrathje

Don L. siger, at Fred Gretsch fortsat ejer Gretsch - og så forstår jeg ikke ejerforholdet. Fender ejede det før, nu ejer DW det, men det gjorde og gør Fred også. Er det et spørgsmål om at Fender og nu DW ejede/ejer KMC, som ejer en del af aktierne i Gretsch, men at Fred Gretsch stadig har aktiemajoriteten?

I forhold til Gibraltar, så vil jeg igen fremføre mit tidligere argument - som du skriver, Bertram, så er der ingen grund til at gøre andet end at fortsætte produktionen og salget af Gibraltars produkter - der er ingen ulempe ved at eje endnu et brand, som man kan tjene penge på.