wipe Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Måske er jeg en anelse langsom men har netop set DW's nye high-end pedal - DW CPMDD http://www.4sound.dk/trommer/hardware/stortrommepedaler/dw-cpmdd2 Nu har jeg ikke prøvet den og den ser da super nice ud MEN prisen! Knap 4000 kr for single versionen og næsten 9000!!!!!!! kr for dobbelt-versionen. !!! Og jeg ved godt at de danske priser på sådan nyt udenlands hardware altid er lidt opskruede til at starte med men den pris er da helt latterlig uanset hvor god den så er. Eller er det bare mig, der ikke værdsætter rigtig high-end, der indenfor alle former for produkter altid har haft betragtelige priser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Synes efterhånden også det er begrænset hvor revolutionerende man kan lave en pedal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 For dyr og ligner en kopi af så mange andre direct drive pedaler Alu er dyrere at fræse ud.. Men meget let.. Ikk godt i min bog.. Jeg vil ha noget vægt i pedalen.. Direct drive.. Tja.. Troede de var blevet klogere.. Pearl har da vist opdaget at det ikke er det der dur til ret mange.. Men går man efter det nyeste og har masser af penge sååå.. Synes pedaler begynder at blive gadgets a la mobiler!.. Brug pengene på fede trommer og bækkener og køb så en fin Dw 5000 .. Så spiller det.. Eller en brugt pearl til 4-500kr.. 4-9k!.. Jamen altså.. Hvad tænker de på.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Helt enig. Tag fx det hihatstativ jeg hentede hos dig. Det er jo FINT, selvom det er tussegammelt. Min teknik er faktisk så dårlig at jeg egentlig ikke rigtig kan mærke om en pedal er god eller dårlig. Har fx fået big beat pedal til mit øvesæt. Det er sgu da FED! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Prøvede den i Frankfurt, og den var lidt et antiklimaks netop på grund af den manglende vægt og dermed fraværet af "småkage". Ingen hjælp at hente derfra. Metalslagere med hang til blast må til gengæld være tættere på den ultimative pedal. Men den er kompromisløs i designet. Måske med en standard DW-kølle?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg synes den er grim, eller voldsomt grim. Men dyr, det er den da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basse36 Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Lidt dyr for sådan en som jeg der kun "banker" på 1 og 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Som Nicolaj siger, så så vi den for et år siden første gang, og fik den store tur igennem den på Frankfurt også. Se her en gennemgang af pedalen - må dog lige advare mod ekstremt højt nørdeniveau http://www.trommeslageren.dk/index.php?id=880 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Jensen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 (edited) Min Yamaha til en fjerdedel af prisen klar jobbet fortrinnelit, så jeg tvivler på at den er 4000 kr. værd for andre end folk der godt kan lide bling eller tror de kommer til at spille bedre af at have dyrt udstyr. Edited January 19, 2015 by Mathias Jensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts