jonaslind Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Hej trommefolk Hvilken hi-hat kan I anbefale til rock/pop i bedste ballestil? Jeg har lige nu en Avantgarde Precision 14". Venligt Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 En gammel Zildjian A med en vægt på ca. 1000-1150 gram bund og 7-850 gram top. Noget i den dur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Sørensen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 (edited) 14" Sabian HHX Evolution... https://www.youtube.com/watch?v=j0Yg047jKkA Edited January 19, 2015 by Ronny Sørensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Så tænker jeg da mere en nyere Zildjian A eller lignende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Hvad er det, der gør, at din nuværende ikke lever op til stilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Meinl Byzance Dark Hats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki Strandholdt Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Altså jeg er jo svært glad for min K hat. Den virker til det meste. Ellers er HHX også et godt bud, den havde jeg før. Men som Rasmus skriver, hvad er det der gør at den du har nu ikke virker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Jensen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Allerede nu tegner der sig et billede af, at du vil få mange forskellige bud på hvad der er "en god hihat til balle". Indtil videre alt fra HHX Evolution til gamle Zildjian A som i min verden er to vidt forskellige hihats. Som Rasmus skriver ville det nok gøre budene mere kvalificerede, hvis du skriver hvorfor din nuværende ikke lever op til behovet og hvad du selv søger i en hi hat til balle. Alternativt skulle man lave en diskussion af hvilke kvaliteter folk ser en hihat til balle bør have i stedet for blot at smide modeller på banen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Funky feet Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Jeg vil også mene HHX er et rigtig godt bud. alternativt paiste traditional, eller dark energy Har selv flere af begge mræker og bruger dem meget. Jeg har en HHX groove hat til salg, hvis den kunne have interesse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Avantgarde Precision 14"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted January 19, 2015 Author Share Posted January 19, 2015 Jeg er som udgangspunkt ikke utilfreds med min hi-hat. Det er blot den eneste af skiverne, som jeg ikke udvalgt, men "blot" var et køb i rækken. Jeg søger decideret ikke en ny, men ville bare gerne høre folks bud på, hvad de mente var deres bedste bud på en balle-hat. Jeg gider ikke købe mig fattig, men man er vel altid på jagt efter den "fede lyd". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drummer_Boy Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Jeg er rigtig glad for min K Constantinople hihat, og bruger den også til ballemusik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Olesen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Meinl Byzance Spectrum hihat 14" Jeg bruger den i mit Hard Rock band og til X-Faktor pop. Den kan RET så meget synes jeg. Den er OK lav i volumen så den ikke stjæler for meget, men skærer sig lækker og elegant igennem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Anatolian Ultimate 13" er en fed, alsidig hat. Zildjian K/Z er en funky, alsidig hat. Istanbul Agop Regular er mit førstevalg og har været det nu i et par år. Jeg savler over en Anatolian Passion-hat, men jeg har SÅ mange småting på sedlen lige nu. Jeg har en Zildjian A Rock bund, som sammen med en lidt mørkere top ex. Agop lyder super fedt og meget alsidigt med hurtig respons og lidt mere komplekst lydbillede... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achermann Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Jeg ville også gerne slå et slag for HHX Evolution. Jeg har brugt min på utallige ballejobs, og den har altid klaret opgaven med bravour. Let at styre, lækker at spille på og lyder godt mic'et op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Til balle synes jeg at snart sagt enhver ikke-altfor tyk hat er fin.Det var derfor ikke en joke, at jeg nævner din Avantgarde.Fælles for K/Z, og den Zildjian A Rock-bund-combo som Legolas nævner og HHX Evo´en (som er en FED hat) er ekstra tynd top og tyk bund. Det er den moderne metode......Alt duer - bare ikke massivt store og kraftige hatte. Noget gennemsnitligt er fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Istanbul traditional medium. Har en 15 og bruger ikke andet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickle Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Jeg var glad for min Sabian Vault 14", som godt nok er i den tunge ende, men jeg synes den passede perfekt til det pop-rock Jeg spillede. God stik-definition, godt chick (eller hvad man skal kalde det når man lukker den), og vældig kontrolerbar åben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maddiedrums Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Jeg købte i sin tid en paiste 505 hat af Jon herinde, og har stort set ikke brugt den til andet end Balle! Den kan virkelig alt fra funk til pop og rock. Jeg er super glad for min og de er også prisvenlige. Jeg ved dog ikke hvor nemme de er at opdrive! Et godt og anderledes bud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Istanbul traditional medium. Har en 15 og bruger ikke andet. Lææææææææækker hat - universel som bare fanden, men mest af alt lææææææææææækker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Mains Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 JEg har i 1 år haft en TOSCO 14´´ - som er Retro fra 1980érne -. Den sidder på sættet i øveren, og SKAL da også ud og "luftes" 2 gange i Februar. Den vis bare ikke nem at finde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 14" Paiste 2002 Medium hat.. Stadig en af de bedste pop og balle hatte.. Og genial i studiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Helt enig. Fortryder stadig jeg solgte min for år tilbage. Rigtig gode låg..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Jeg hopper med på 505 vognen. Federe og mere afdæmpet end 2002, selvom det også er en fin hat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rettmer Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Jeg er med på både 2002 medium og istanbul- dog foretrækker jeg her en light til balle. Jeg har begge dele- så giv mig et kald, hvis du vil prøve. Hilsen Steen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts