henrikrathje Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Jeg hopper med på 505 vognen. Federe og mere afdæmpet end 2002, selvom det også er en fin hat. har også en 505 som jeg elsker, men den har ikke så meget power som 2002.. i studiet er det rart med lidt mere overskud i mellemtonen men som sagt: har selv en 505 som jeg ALDRIG sælger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 har også en 505 som jeg elsker, men den har ikke så meget power som 2002.. i studiet er det rart med lidt mere overskud i mellemtonen men som sagt: har selv en 505 som jeg ALDRIG sælger Men hvordan den virker i studiet er jo så ikke så relevant for Jonas i den her sammenhæng.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Jeg synes at det fede ved en 505 i ballesammenhænge netop er dens lidt lave volumen.Og det vil efter min mening være det, der gør at jeg IKKE tror på en HHX Evo - den spiller ganske enkelt for højt, og hvis der er noget, der lyder skidt - så er det for meget hihat. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Studie: mon ikk der en dag ska indspilles.. Og en 2002 medium er nu ikk ret kraftig Men enig.. Hvis det UDELUKKENDE er til live balle PÅ BAGGEAR så vinder 505 MEN og det er et stort et: 505 medium er MEGET Svær at finde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Ellers så tag et kig på en Paiste PST 7 Light Hihat. Den er i nogenlunde samme vægtklasse som 505 Medium, dog med en lidt tungere bund. (Ca. 200g +/-) Den lyder altså også ret fedt, og er latterligt billig fra ny. Den er lige en anelse højere i pitch end 505'eren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 (edited) - Edited January 21, 2015 by jon petersen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 505 medium er MEGET Svær at finde Dan Skjødt Jensen har vist en til salg. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153510244583625&set=p.10153510244583625&type=1&theater Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H. Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 @ Jon, jeg har ikke facebook. Har ham Dan en profil herinde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan "Due" Jensen Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 (edited) Ja jeg er lige her I samme øjeblik er Hatten solgt til Jonas Lind... Edited January 21, 2015 by Dan "Due" Jensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Ok!.. Cool! Den blir du mega glad for! Sgu ellers svære at finde i god stand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H. Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 (edited) Ja jeg er lige her I samme øjeblik er Hatten solgt til Jonas Lind... Arrrhh. For s.... da også.... Det her er måske lige præcis den årsag der kan få mig til at få en fjæsbog-profil... Det var vel ikke en 15".....? Edited January 21, 2015 by Henrik H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bornholmeren Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Hvis du skal have en hihat til det du ønsker, skal du holde dig fra tykke, skarpe , larmende, og tørre, som 2oo2, K/Z, HHX evolution , rock fiduser , og de aller fleste 13" da de er for flade i lyden. Den bedste hihat du kan få er, når du køber en håndfuld billige, eller halve og sætter dem sammen på kryds og tværs. Her kan du nemmere finde en lyd som kan være din egen, og uden det koster en bondegård. En 505 er kan sagtens være en god løsning. Som du ser på alle de foreslag der er kommet, favner de meget bredt, så der er vidt forskellige opfattelser af løsningen. Finn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimbas Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 (edited) En 14" zildjian New Beat, måske? Nimbas Edited January 21, 2015 by Nimbas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts