Min Venstre Hånd Er Uduelig På En Øvepad

ohm-ish

Recommended Posts

Halløj

Jeg er begyndt at spille trommer igen efter noget pause

Jeg har altid spillet og øvet mig på borde, puder, lår osv., og især den seneste uges tid har jeg givet den gas! (primært med hænder, uden stikker)

Fundet og forbedret en masse svagheder osv.

Og jeg er blevet markant bedre, stabil og hurtig. på begge hænder

Efter hård, alsidig og intens træning begyndte det sgu at ligne noget!

I dag fik jeg så min første øvepad (en Evans Apprentice)

Og jeg må sande at min venstre hånd er fuldstændig tabt bag en vogn på dén

Jeg har åbenbart kun øvet håndled og muskel før? Ihvertfald nogle andre muskler end dem jeg nu (ikke) skal bruge på øvepadden..

Eller også har jeg bare slet ikke nok bounce-teknik på dén hånd (det virker sådan)

Men på bord/pude/lår kan jeg spille hurtigt og stabilt, især når jeg spiller TIL

Det skal lige siges at jeg altid primært har spillet hihat med venstre (er højrehåndet)

Måske har den hånd til dels været halv-passiv "muskel-slave"

What to do? Bare komme igang med at træne den venstre hånd? De små fine motorikker, som højre hånd klarer fint

Nogen tips?

Jeg burde måske nok finde en trommelærer..

Edited by ohm-ish

Umiddelbart tænker jeg at du bare skal øve..

;) På dit billede ser det ud til at du også spiller noget hvor du gi'r den lidt gas?

Øver du på pad derhjemme også? Altså også de lidt fin-motoriske ting

Edited by ohm-ish

Øve

, men jeg ville starte med at øve ret langsomt.. Især med venstre.. Virkelig studere hvordan stikken bouncer!.. CHECK om stikken bouncer rimeligt lige op og ned i hånden eller om den spasser rundt til højre og venstre..

Øv rudiments hvor du skiftevis leder med højre og venstre Og hvor du lægger accenter i venstre

Den bedste øvelse ever: lav stille og rolige dobbeltslag med begge hænder MEN accentuér KRAFTIGT på andet slaget i hver hånd!.. Man har en tendens til at gøre det på første slag hvorved hånden bare er slave som du er inde på

Ved at betone KRAFTIGT på andetslaget tvinger du hjernen til at kontrollere rebound/muskler i hånden!

• Upvote 2

Det går lidt bedre i dag, efter jeg fik prikket hul på dén byld, øvet og sovet på det ;)

Jeg synes jeg er lidt tvunget til at køre French Grip på øvepadden?

Ihvertfald hvis jeg godt vil slå ned med stikkerne med fingrene uden at bevæge håndled/arme

Normalt kører jeg nok mest American Grip

Måske skal jeg bare øve dem begge. De er begge brugbare. Muskler vs. finteknik

Edited by ohm-ish

;) På dit billede ser det ud til at du også spiller noget hvor du gi'r den lidt gas?

Øver du på pad derhjemme også? Altså også de lidt fin-motoriske ting

Tjoo, lige på det billede spiller jeg egentlig blues, men sørger da for at give trommerne lidt at leve af ;-)

Det er superstramt at føle sig helt afkræftet og svag, men se det som en mulighed for at få trænet den effektivt og korrekt op.

Henrik har skide godt styr på det, vil blot tilføje ideen om at lade din højre hånd værel æremester. Kig på hvad den gør, og efterlin med venstre. Øv evt dobbeltslag o.l. Hvor de 2 hænder spiller unisont så du virkelig kan mærke forskellen på hænderne og få rettet på den venstre.

Øvelser som

hHvV hHvV

HVhv HVhv

er rigtig gode til at styrke og forme en god teknik.

Jeg ville ikke være helt nazi med hvilken teknik jeg spillede (fransk, tysk o.l.), ville bare sørge for at det jeg lavede føltes godt. Så længe du er bevidst om ikke at gøre noget helt forkert og destruktivt (og det lyder som om du er godt med), vil jeg anbefale bare at få spillet en masse :-)

• Upvote 1

Takker for tips og input

Det går en del bedre i dag

Venstre hånd's finmotorik sku lige vækkes ;)

Det der hjælper allermest er at se højre hånd som "læremester" og prøve at gøre det samme med venstre, og også spille lidt unisont som du sagde SKP

Og så ellers en masse rudiments og accenter, og bytte rundt. Variationer

Edited by ohm-ish