Yamaha Recording Custom - Gulvtambeslaghulafstandsnørderi

Nicolaj Fage-Lorenzen

Recommended Posts

Jeg har en 16x16, der lige nu er hængt på rim og stativ. Det er ikke aaaaaltid lige så hensigtsmæssigt, så jeg overvejer at genmontere beslag på kedlen, og så simpelthen gå standard-gulvtam på den. Beslagene var de tidlige beslag, og dem har jeg afsat til Dennis 'The Ludwig Beast' Hentrich. Jeg har imidlertid et sæt gode 90'er Pearl til 12,5mm ben, som kunne løse opgaven.

Hulafstanden på dem er 60-61 mm center/center.

Nu er trommen pakket ned i et studie, hvor jeg ikke kommer så tit. Kunne der være en Yamaha-nørd, der kan hulafstanden på sådan en Recording-sag?

Rathje? Hentrich? Andre?

Nej, det har den gode Henrik gjort for mig. Så jeg har 16"x6" stump liggende som jeg ikke har fundet ud af hvad skal bruges til endnu. Måske den bliver til stortromme. :-)

Trenden er i hvert fald, at hvis "det plejer" at være småt - så skal det nu være stort (så kan du lave en stor lilletromme ud af den), eller hvis det plejer at være stort, skal det nu være småt (så kan du lave en lille stortromme, som du foreslår)

Men hvis du skal være rigtigt first-mover, må du nok rykke grænserne lidt. En meget stor ørering, eller en meget lille hula-hop-ring.

Kunne også være en penis-ring, (under firmanavnet "Dennis-ring"?), men det kan selvfølgelig være svært at se hvad man skal stille med sådan en, når den er undersized. Badum-tisch...

Det blev lidt off-topic. Beklager - men det er jo lille-torsdag...