Nicolaj Fage-Lorenzen Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Jeg har en 16x16, der lige nu er hængt på rim og stativ. Det er ikke aaaaaltid lige så hensigtsmæssigt, så jeg overvejer at genmontere beslag på kedlen, og så simpelthen gå standard-gulvtam på den. Beslagene var de tidlige beslag, og dem har jeg afsat til Dennis 'The Ludwig Beast' Hentrich. Jeg har imidlertid et sæt gode 90'er Pearl til 12,5mm ben, som kunne løse opgaven. Hulafstanden på dem er 60-61 mm center/center. Nu er trommen pakket ned i et studie, hvor jeg ikke kommer så tit. Kunne der være en Yamaha-nørd, der kan hulafstanden på sådan en Recording-sag? Rathje? Hentrich? Andre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 De beslag der sad på,(og som jeg fik tilbage af dig), var ikke de originale. De stammede faktisk fra et slut 60'er/start 70'er Yamaha sæt. Men hulafstanden var præcis den samme. Jeg kan dog desværre ikke huske afstanden, og kan ikke måle da jeg ikke har trommerne mere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Hov, vent nu lige et øjeblik! Jeg er da lige kommet i tanke om, at jeg har en stump 16" kedel liggende fra sættet. Jeg måler lige hullerne når den er fundet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 (edited) Mit trætte øjemål siger en halv meter, men skydelæren siger 56mm. Og mit øjemål tager sjældent fejl! Og det er selvfølgelig fra midt hul til midt hul. Edited February 4, 2015 by Dennis Hentrich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 Nej, hvor er du bare cool! Tak, for det. Køber nok et sæt beslag, der passer perfekt i stedet for at blokke hullet, som vi siger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 Havde du simpelthen skåret kedlen over benbeslaghøjde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Nej, det har den gode Henrik gjort for mig. Så jeg har 16"x6" stump liggende som jeg ikke har fundet ud af hvad skal bruges til endnu. Måske den bliver til stortromme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Nej, det har den gode Henrik gjort for mig. Så jeg har 16"x6" stump liggende som jeg ikke har fundet ud af hvad skal bruges til endnu. Måske den bliver til stortromme. Trenden er i hvert fald, at hvis "det plejer" at være småt - så skal det nu være stort (så kan du lave en stor lilletromme ud af den), eller hvis det plejer at være stort, skal det nu være småt (så kan du lave en lille stortromme, som du foreslår) Men hvis du skal være rigtigt first-mover, må du nok rykke grænserne lidt. En meget stor ørering, eller en meget lille hula-hop-ring. Kunne også være en penis-ring, (under firmanavnet "Dennis-ring"?), men det kan selvfølgelig være svært at se hvad man skal stille med sådan en, når den er så undersized. Badum-tisch... Det blev lidt off-topic. Beklager - men det er jo lille-torsdag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Det lyder fuldstændig som en heftig lilletromme i mine ører - hvis du da er smidig nok til at sprede benene omkring den. Som man siger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Jeg er vant til at sprede benene meget, så en 16'er er ikke noget problem. Det er jo det den anden del af kedlen er blevet brugt til Så jeg har såmænd både en 16" lilletromme og en 16" stortromme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted February 12, 2015 Author Share Posted February 12, 2015 Ja, Dennis kan bare et eller andet med at hijacke tråde, og så smide alle mulige FotoSjåppede billeder af sine syge projektfantasier op i flæng!!! Den mand burde blive klippet, og så få sig et job, burde han! 😜😜😜🙈 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts