Trommestol Med Bred-Røv Mc-Sæde

ohm-ish

Recommended Posts

Aloha

Kigger på trommestole, skal ha en nogenlunde god en, uden at bruge op mod en tusse på den

Nogen der kan sige lidt om fordelen ved en stol med bredt "MC-sæde"

F.eks http://www.thomann.de/dk/millenium_dt902_drummer_sitz.htm

Eller ulemper?

Jeg vejer pt. lidt over de 105 kg, så jeg tænker at så'n en må da give lidt mere stabilitet og dejligt bredt sæde?

Ja jeg kigger på Thomann Millenium stolen.. for jeg har selv kun gode erfaringer med det mærke, og så længe man ikke køber deres allerbilligste model, så er det winwin

Edited by ohm-ish

Dette råd er givet mange gange her på TS, så nu får du det også.

Man bruger så mange penge på det fede sæt, de fede stativer og de fede bækkener, men når det kommer til noget af det vigtigste, nemlig den stol du skal sidde på i uendeligt mange timer, ja så bliver folk nærige og sidder på gamle skamler de finder i en container.

Alt det skrammel for man ondt i ryggen/lænden af og man ender med stoppe en øver fordi man har ondt i ryggen og ikke fordi man har mistet kræfterne i arme og håndled.

Så gør dig selv en kæmpe tjeneste, køb noget ordenligt at sidde på om det så er Roc'n'soc eller Tama's first chair eller en helt tredie, er sådan set underordnet, bare den gør er du sidder behageligt i mange timer.

Jeg bruger selv en Roc'n'soc og har købt en ekstra som computer stol, fordi jeg simpelthen kan sidde på dem i flere timer uden at mærke noget til det.

Den blev købt i U.K. I en online forretning der hedder Rock'em music, han er vidst den billigste i Europa.

Gryden.

• Upvote 2

Yes, tak

Også lidt den tanke jeg selv nåede frem til.. hvorfor spare på stolen, den er jo vigtig

Bruger også en Gibraltar som computerstol :)

Checker lige Roc'n'soc ud. Men ellers tager jeg sgu den Gibraltar der. Har fået gode reviews, og det er deres kraftigste hardware, fødder osv.

Dette råd er givet mange gange her på TS, så nu får du det også.

Man bruger så mange penge på det fede sæt, de fede stativer og de fede bækkener, men når det kommer til noget af det vigtigste, nemlig den stol du skal sidde på i uendeligt mange timer, ja så bliver folk nærige og sidder på gamle skamler de finder i en container.

Alt det skrammel for man ondt i ryggen/lænden af og man ender med stoppe en øver fordi man har ondt i ryggen og ikke fordi man har mistet kræfterne i arme og håndled.

Så gør dig selv en kæmpe tjeneste, køb noget ordenligt at sidde på om det så er Roc'n'soc eller Tama's first chair eller en helt tredie, er sådan set underordnet, bare den gør er du sidder behageligt i mange timer.

Jeg bruger selv en Roc'n'soc og har købt en ekstra som computer stol, fordi jeg simpelthen kan sidde på dem i flere timer uden at mærke noget til det.

Den blev købt i U.K. I en online forretning der hedder Rock'em music, han er vidst den billigste i Europa.

Gryden.

:tu:

Dur sgu ikke at spare på stolen. Hverken foran pc´en, eller bag trommerne.

Yes, tak

Også lidt den tanke jeg selv nåede frem til.. hvorfor spare på stolen, den er jo vigtig

Bruger også en Gibraltar som computerstol :)

Checker lige Roc'n'soc ud. Men ellers tager jeg sgu den Gibraltar der. Har fået gode reviews, og det er deres kraftigste hardware, fødder osv.

Jeg har også Gibraltar som stel til min Roc'n'Soc, det kunne jeg vælge da jeg købte hos Rock'em.

Gryden

• 2 weeks later...

Hej..... hopper lige ind i tråden her.

Efter 40 år med alm. standard stol - rundt sæde uden ryglæn - Pt. Tama - er jeg ved at være "mør", eller rettere fået ondt i .øven.

Døjer lidt med lyskesmerter i højre siden - og d et har stået på nogen tid - det er desværre også stortrommebenet.

I Lørdags var vi ude og spille i 3 timer, og der var hårdt, fordi, jeg også fik ondt i lænden / nedre ryg..... der er en tendens til at man falder sammen.....

Og nu på Lørdag skal vi til Kolding og spille samme 3 timers program.... og tænker det værste...

Tænker jeg skal have en stol med et bredt sæde/traktor , og det skal være med rygstøtte/ryglæn..

Er der nogen, der har erfaringer med evt. stolemodeller, som kan købes for rimelige penge i StorKøbenhavnske Musik forretninger.......og inden nu på lørdag ville det være rart.

....så jeg kan sidde fastspændt med ret ryg :tu:

Edited by Dr.Mains

Hej..... hopper lige ind i tråden her.

Efter 40 år med alm. standard stol - rundt sæde uden ryglæn - Pt. Tama - er jeg ved at være "mør", eller rettere fået ondt i .øven.

Døjer lidt med lyskesmerter i højre siden - og d et har stået på nogen tid - det er desværre også stortrommebenet.

I Lørdags var vi ude og spille i 3 timer, og der var hårdt, fordi, jeg også fik ondt i lænden / nedre ryg..... der er en tendens til at man falder sammen.....

Og nu på Lørdag skal vi til Kolding og spille samme 3 timers program.... og tænker det værste...

Tænker jeg skal have en stol med et bredt sæde/traktor , og det skal være med rygstøtte/ryglæn..

Er der nogen, der har erfaringer med evt. stolemodeller, som kan købes for rimelige penge i StorKøbenhavnske Musik forretninger.......og inden nu på lørdag ville det være rart.

....så jeg kan sidde fastspændt med ret ryg :tu:

Tror ikke der er nogen genvej her. Jeg vejer på den "rigtige" 😊 side af 100 kg og spiller også 3x60 fra tid til anden - fik mega ondt i ryggen - ned i benet også, Roc'n'soc med ryglæn og hydraulik er vejen frem - sælg en gulvtam eller hvad som helst - at sidde dårligt og få ondt "fucker" mere op end alt andet....

Vh. Jens

Jeg er sådan set enig med JBJ omkring en Roc´n´soc, som har været fast inventar hos mig i mange år.

MEN......Sådan noget som rygtræning, hvor meget excellerer folk i det?

Det er fantastisk vigtigt at bevare muskelstyrke i hele ryggen.

Jeg er sådan set enig med JBJ omkring en Roc´n´soc, som har været fast inventar hos mig i mange år.

MEN......Sådan noget som rygtræning, hvor meget excellerer folk i det?

Det er fantastisk vigtigt at bevare muskelstyrke i hele ryggen.

110% rigtigt - tænkte også på det. Træning, god seng etc. er absolut vigtigt 👍 - stolen gør det ikke helt alene....

Tama 1st chair er min ven. Jeg spiller på et bandmedlems trommesæt en gang om ugen. Fedt catalina fed masterwork og anatolian bækkener. Sættet lyder fedt, men den dertilhørende cb percussion stol ødelægger mit spil. Jeg kan bare ikke groove uden ordentæig balance. Jeg skal kunne løfte begge ben samtidig, ellers ryger koordinationen. Stol er MEGET vigtig. Spar ikke

Jeg vil lige komme med en kommentar ang. Hvilken trommesstol model samt formen på sadle man skal vælge.

Det er lidt som at købe sko. Det kan ikke rigtig lade sig gøre online, med mindre man har modellen i forvejnen og præcis ved hvad man får. Der skal prøver mange sko (eller stole) inden man finder den rigtige model. Det er en personlig sag. Prisen er ikke vigtig. Hvorfor er man villig til at betale 5000 kr for en lilletromme men vil sparre på noget så vigtigt som at sidde ordenligt ? Jeg vil hellere sidde konge godt ved et dårligt sæt, end sidde dårligt bag et konge sæt.

Så afsted til den lokale trommepusher og prøv nogle stole. Prøv den gerne mens du spiller så du mærker balance og støtte. Tag den nødvendige tid, og drik butikkens kaffe. Alle rigtigt trommebutikker har kaffe på kanden!

Jeg vil lige komme med en kommentar ang. Hvilken trommesstol model samt formen på sadle man skal vælge.

Det er lidt som at købe sko. Det kan ikke rigtig lade sig gøre online, med mindre man har modellen i forvejnen og præcis ved hvad man får. Der skal prøver mange sko (eller stole) inden man finder den rigtige model. Det er en personlig sag. Prisen er ikke vigtig. Hvorfor er man villig til at betale 5000 kr for en lilletromme men vil sparre på noget så vigtigt som at sidde ordenligt ? Jeg vil hellere sidde konge godt ved et dårligt sæt, end sidde dårligt bag et konge sæt.

Så afsted til den lokale trommepusher og prøv nogle stole. Prøv den gerne mens du spiller så du mærker balance og støtte. Tag den nødvendige tid, og drik butikkens kaffe. Alle rigtigt trommebutikker har kaffe på kanden!

Jeg kunne ikke være mere enig! Det er simpelthen bare det forkerte sted at spare - også selvom det måske føles som penge, man ikke får lige så meget 'sjov' ud af lige med det samme. Men tro mig, det gør man! Hvis man sidder dårligt, ja så spiller man ofte også dårligere. Om det omvendte gælder den modsatte vej, vil jeg lade være op til den enkelte, men den korrekte komfort (også inkl. højde, siddeposition osv.) gør altså sjældent noget dårligt for ens spil. Det ville heller ikke være fedt at sætte sig ned for at øve, men stoppe halvvejs pga. dårlig komfort - og live er det mindst lige så vigtigt.

Personligt ser jeg min trommestol som den bedste trommerelaterede investering, jeg nogensinde har gjort mig. Men vær ganske rigtigt opmærksom på at der kan være stor forskel fra person til person, så det er en nødvendighed at komme afsted og prøve nogle stole.

• Upvote 1