JesperM Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Hej med jer slager! Nu er der nok nogle af jer som ryster lidt på hovedet, men jeg tog en chance sidste år og købte et brugt Millenium Transformer eltrommesæt med meshheads. Dette blev gjort med det formål at jeg nu kunne øve og indspille trommer, uden at larme i min lejlighed. Når det kommer til at øve så fungere det helt fint. Super lækkert at kunne øve med en "nogenlunde" realistisk feel. Meeeeeeen. Når det kommer til indspilning, så halter sættet lidt. Specielt lilletrommen. Det er derfor jeg nu lige vil høre jer ad: 1. Er der nogen måder man kan tune sine meshheads på, som gør at at triggerne virker optimalt.? 2. Hvis der er nogen af jer som har arbejdet med sættets MPS-600 lydmodul, og ved om det skal indstilles på en bestemt måde for at triggerne reagere bedst? Jeg har selv fundet ud af at indstille sensitiviteten, men det ser umidelbart ud til at det ændre på sensitiviteten på alle trommer, på en gang og ikke KUN på lilletrommen. Jeg har derfor bare fyret fuldt op for sensitiviteten men trommen reagere stadig ikke på alle mine slag. Og det bliver kun være af hvor hurtig jeg spiller. 3. Hvordan fungere en rimshot trigger egentlig? For det er en funktion jeg meget gerne skal bruge når jeg indspiller, men den reagere heller ikke på alle slag. Er den trigger den samme, som registrere slag på skindet? Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe og som tidligere beskrevet behøver i ikke fortælle mig at det er noget S**HT! Men havde jeg ikke været studerende og skulle passe på mine penge, så havde jeg skam også helt sikkert købt et bedre sæt. Med venlig hilsen Jesper Mortensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted February 26, 2015 Author Share Posted February 26, 2015 Kan det virkelig passe at der slet ikke er nogen i dette fremragende forum, som kan hjælpe mig her.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Hej Jesper, tillykke med dit fine Millinium. Kender intet til det, men så vidt jeg sådan lige kan læse mig til, kan triggerne justeres individuelt, også for rims. Hvis du skruer helt op for sensitivity, lyder lilletrommen vel mest som et maskingevær. Arbejd lidt med de tre parametre, Sensitivity, threshold, og curve. Den har også retrigger, scantime og crosstalk justering, så det virker til, at du har mulighed for en fornuftig justering ud af forskellige problemer. Hvis der altså er noget som helst der virker på sådan en Millinium sag Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Meshhead pad? MPS-600 ser ikke ud til at være født med sådan noget moderne højteknologisk isenkram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Nå da, der er åbenbart flere sæt de kalder MPS600.....hmmm. Også et med mesh head pads Er de røde tingester triggerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted February 27, 2015 Author Share Posted February 27, 2015 (edited) Hej Jesper, tillykke med dit fine Millinium. Kender intet til det, men så vidt jeg sådan lige kan læse mig til, kan triggerne justeres individuelt, også for rims. Hvis du skruer helt op for sensitivity, lyder lilletrommen vel mest som et maskingevær. Arbejd lidt med de tre parametre, Sensitivity, threshold, og curve. Den har også retrigger, scantime og crosstalk justering, så det virker til, at du har mulighed for en fornuftig justering ud af forskellige problemer. Hvis der altså er noget som helst der virker på sådan en Millinium sag Ja det var også umiddelbart det jeg tænkte når jeg skruede op for sensitiviteten, men det er så også først der at lilletromme begynder sådan nogenlunde at reagere på alle mine slag. Nå for den jeg har kun kunne finde det der hed sensitivitet. Jamen så må jeg nok hellere have fat i manualen og se om jeg ikke kan få lidt ud af den. Ja der er vidst flere sæt med det modul men, som nævnt hedder mit Transformer. Angående de røde dimser så tror jeg måske at de har noget med triggerne at gøre, men jeg er dog overhovedet ikke sikker, da de sidder forskudt fra hvor jackstikkene går ind i trommen. :s Edited February 27, 2015 by JesperM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts