Elektrisk Trommesæt - Hjælp

Arildsen

Recommended Posts

Kære trommeslagere,

Det er nu ved at være ca. 3 år siden jeg solgte mit elskede akustiske trommesæt, da jeg ikke havde tid og plads til det længere.

Jeg er nu flyttet, og har plads til et trommesæt igen - det kan dog KUN være et elektrisk sæt, da jeg bor i lejlighed.

Jeg har slet ingen vide om elektriske trommesæt, og søger derfor jeres råd. Jeg kigger efter at købe brugt, mit budget er ca. 3-4000kr.

Jeg skal bruge en dobbeltpedal, bækkener med "zoner", en hihat der er "realistisk" og ellers er jeg faktisk lidt i tvivl om hvad jeg kræver. Mht. lyd vil jeg for det meste bruge headset, men jeg vil også have en mindre højtaler, så jeg har mulighed for at få lyden ud i rummet.

Jeg håber meget i vil hjælpe mig med et par råd, der sikrer at jeg får købt det rigtige.

På forhånd mange tak for hjælpen.

mvh. Arildsen

Dobbelt pedal, højtaler, bækkener med zoner, realistisk hihat, stortromme med indbygget mini bar.

Du er nok nødt til at se lidt på balancen mellem ønsker om kvalitet, og til rådighed værende finanser. :-)

Den med minibar tilføjer jeg lige... Skide god ide - og så på en fredag!

Nej du har ret, budgettet er sat forholdsvis lavt, jeg aner faktisk ikke hvad tingene koster i dag...

Med andre ord, jeg er på udkig efter det bedst mulige sæt til en 3-4.000 kr. Min plan er at købe brugt for at få mere value for money. Det er ikke et krav at dobbeltpedal er med, det kan jeg altid udskifte senere, men en realistisk hihat er et must.

Ja, et elektrisk sæt larmer også. Så vil foreslå du tager ud i byen og får prøvet nogle sæt, for at vurdere om det kan gå. Og ja hvis alt det skal indgå i prisen, så bliver det ikke god kvalitet kan du godt regne med.

Men ud og gøre nogle erfaringer, og så ind og kigge om der er noget interessant brugt til salg. Det må være mit råd.

Men selvfølgelig skal du da i gang igen.

Og så lige en lille krølle. Hvis du selv arbejder et sted hvor der er plads, eller du kender en med erhvervslokaler som kun bruges 8-16, så kan det være en mulighed. Har selv gjort sådan en overgang. Så kan du måske oven i købet få et "rigtigt" sæt :tu:

Tak for jeres svar. Vedr. larmen fra elektrisk trommesæt, så må det godt lave lidt lyd - det skal bare ikke genere mine naboer bag de tykke betonvægge - jeg går ikke ud fra, at det larmer så meget :) ?

God pointe med ideen om at låne erhvervslokaler, men en del af meningen ved at anskaffe mig et sæt igen, er at kunne hygge med det derhjemme samt anvende det til at "stresse af" når jeg kommer fra en lang arbejdsdag.

definér "realistisk" hihat?

hvis du ønsker en hvor du har to fysiske "pads" der imiterer en hihat og monteres på alm. hihat stativ.. så kan du få 80% af sådan en for 4000kr.. så glem det.. hvis realistisk betyder: ok lyd og til at spille på så vil de fleste nyere sæt opfylde det..

find et brugt Roland TD-4 eller bedre: et td-9 f.eks. og ja.. du får nok ikke en dobbeltpedal.. eller anden hardware med for 3-4k.. sorry.. det er nok svært..

regn med 4-5k for et rimeligt elsæt brugt, og 1000-1400 for en brugt dobbeltpedal i god kval.

Jeg sværger til Roland. TD-6 og op-efter. Pads og tilbehør kan altid opgraderes. Få et standard TD6 sæt med fx PD-9 pads (dualtrigger) og en FD-7 (8-trins triggering). De fås af og til til en 4-5 K. Du kan sikkert finde en matrixdefinition på nettet om Rolands årgange - og svingende kvalitet.