MortenA Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Hejsa Jeg har et lidt anderledes spørgsmål: Jeg pendler frem og tilbage, mellem Ebeltoft og Aarhus, stort set alle hverdage - tager ca. 1 time hver vej. Og så fik jeg lige den fixe idé, hvorfor ikke udnytte tiden til noget trommespil eller til at lære noget om trommer/trommespil? Har I nogle idéer til, hvordan man kan udvikle sine færdigheder på den eller den anden måde i en bus? Kreativitet er her tilladt. Lige nu foregår det bare helt enkelt, hvor jeg slår på min lår med hænderne, mens det forreste af fødderne slår op og ned, for pedalerne - til metronom. Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Hvad med at bikse noget transportabelt sammen af et par grydelåg, koklokker og hvad der nu ellers er på lager.Det vil garanteret skabe en voldsomt god stemning i bussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Øv nogen paradiddler på et blødt underlag. Når du kan trække en hvirvel i en pude… så er du god;-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taye nørden Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 At lytte til plader kan også sagtens være givende 1 time = en ny plade om dagen! Udvid din horisont: Klassisk, freejazz, bebop, hardbob, indie, grunge, punk, motown, barbershop, osv. osv. osv. osv. De fleste af de bedste musikere jeg kender har allesammen et kæmpe kendskab til alle genrer! Et par rigtig gode hørebøffer + spotify premium og du er køreklar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 At lytte til plader kan også sagtens være givende 1 time = en ny plade om dagen! Udvid din horisont: Klassisk, freejazz, bebop, hardbob, indie, grunge, punk, motown, barbershop, osv. osv. osv. osv. De fleste af de bedste musikere jeg kender har allesammen et kæmpe kendskab til alle genrer! Et par rigtig gode hørebøffer + spotify premium og du er køreklar. +1 At lytte til musik er en fremragende måde at udvikle sin grundlæggende musikalitet på, og det smitter af på både ens feel, groove og alt muligt andet godt - hvis man vel at mærke lytter fokuseret. Og med vore dages tendens til at teknikken kommer før musikken (der var han igen, den gamle sure mand) er det kun godt med musikalske trommeslagere! Du kunne fx. spørge herinde hvad folk sådan lige vil anbefale - jeg har selv et par forslag… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Korgaard Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Det gamle trick med at vende stikken om og bruge sin underarm som slagplade. God til træning af fingermuskler og paradidler osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Due-Drummer Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Bussæder har tæskefedt rebound. Larmer en smule, men det er ligemeget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Man kan få ret meget ud af at visualisere øvelser, fills og grooves. Jeg gjorde det selv i toget da jeg boede i Odense og spillede på teatre i København, og blev tit overrasket over HVOR effektivt det faktisk var. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalEl Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Det virker bedst med kraft og lyd, men kan også gøres stort set lydløst https://m.youtube.com/watch?v=ZnICKtoG2Wg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klemme Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Det skal dog lige siges at der samles utrolige mængder støv i sæderne i sådanne transportmidler, så undgå helst at tromme på dem for dine medpassagerers skyld Har ikke pendlet særlig langt i mit liv - men hér er en god øvelse af slagsen hvis man sidder i en halvtom kupé (kopieret fra en mail til en elev): Sid ned, som du egentlig vil side ved et trommesæt. så spreder du benene yderligere ud. Udgangspositionen er således at du har begge dine fødder løftet så du kun har dine hæle i gulvet. Og så træder du hurtigt ned med hele foden og op igen. ikke samtidig men. LR LR LR LR LR.Du starter med at træne det i et minut ad gangen et par gange om dagen. Og så prøver du at gå op på to minutter, og osv. til du f.eks kan gøre det i 10-15 minutter uden pause. Øvelsen er til for at træne de skide små muskler til stortrommen - vi stort set aldrig ellers bruger dagligt som gør, at selv den bedste maratonløber syrer hurtigt til ved at spille på en stortromme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenA Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Dejligt, tak for idéerne! Flere er velkommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
♪ Magnus ♪ Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Sæt en metronom/musik i fast tempo i ørene. Og øve dig på dobbelt slag, enkeltslag, paradidler, trioler, m.v. Du behøver ikke nødvendigvis at øve fødderne med. De skal nok komme, når dine hænder bliver bedre koordineret. (Nu går jeg ud fra, at du er relativt utrænet, hvis jeg tager fejl, må du undskylde.) Og ellers som de andre siger: 1 time hver vej = 2 albums om dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts