Drummer Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Hej folkens.Jeg køber et elsæt på et eller andet tidspunkt, men jeg kan se, jeg kommer til at mangle inputs til trommer eller bækkener.Skal bruge 13-15 indgange, og de fleste(som er til at betale) har 8-12 styks.Kan være jeg skal køre det gennem comp. med Superior Drummer f.eks., men hvad er løsningen? Hvad enten vi snakker modul eller gennem andre ting. Hjælp et kvaj på området!Gerne med links Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik B Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 De lidt bedre Roland/Yamaha moduler har "stereo" indgange, beregnet til "tromme" på den ene og "rim" på den anden, men du kan splitte dem ud og med et simpelt stereo-mono kabel: http://www.ebay.co.uk/itm/3M-6-35mm-Stereo-To-2x-Mono-Plugs-Jack-Cable-Lead-Splitter-Y-1-4-6-3MM-/330329622537?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ce92e0809 Og på den måde have 2 trommer på samme indgang. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har hørt at det skulle virke Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Skal bruge 13-15 indgange Det lyder umiddelbart lidt voldsomt. Idéen med elektronisk slagtøj er jo at man skifter mellem de enkelte setups alt efter hvad man nu skal spille. De pads der f.eks. blev brugt til toms i det ene nummer, bliver brugt til congas i det næste. Kan du beskrive dit behov der kræver 13-15 indgange? Jeg kan kun lige tænke på muligheden for at du vil kopiere dit akustiske sæt til øvebrug i en lejlighed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Splitkabler Med et td9 har du så min. 13 pads (hvis du splitter alle 3 toms med kabler så har du 3 udover de standard 10). Link to comment Share on other sites More sharing options...
KansasM Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Eller finder du et brugt ekstra modul med midi udgang som slave modul, så det er hovedmodulet der styrer alle lydene. /thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drummer Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Det lyder umiddelbart lidt voldsomt. Idéen med elektronisk slagtøj er jo at man skifter mellem de enkelte setups alt efter hvad man nu skal spille. De pads der f.eks. blev brugt til toms i det ene nummer, bliver brugt til congas i det næste. Kan du beskrive dit behov der kræver 13-15 indgange? Jeg kan kun lige tænke på muligheden for at du vil kopiere dit akustiske sæt til øvebrug i en lejlighed. Der er vel ingen regel for, hvordan man bruger sit elsæt? Behovet er netop for at kopiere mit akustiske, som du selv er inde på. Hvis jeg splitter et par bækkener op, og dropper en enkelt tam, så kan jeg vist køre den hjem med 12 inputs. Tak for jeres svar Et ekstra modul kunne selvf. også være en mulighed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Behovet er netop for at kopiere mit akustiske, som du selv er inde på. Overvej en TD30, og nogle Cy15 bækken pads. Så kan du lave nogle fantom bækkener der ikke findes hos noget bækken firma. Roland er på ingen måde der hvor de burde være, men det er vel noget af det mest interessante i øjeblikket. Hver Cy15 æder to stereo indgange pr. stk. Fås også i en mindre Cy12 version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Ja hov, jeg er så ikke inde i mulighederne i EZdrummer, og hvad de firmaer nu hedder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 (edited) Ez drummer mm via midi/pc er jo ikke en løsning på manglende trigger input! Det giver federe lyde (men ofte latency problemer) men du skal stadig bruge en trigger enhed.. Så det hjælper dig ikke.. Så skal du da ud i en Roland PM16 feks og så bruge laptop som lydmodul.. Det kræver dog så et eksternt lydkort af spitzen klasse og så er økonomien nok røget igen!! Edited February 28, 2015 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts