wipe Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Min lilletromme/lilletrommestativ har det med at krybe sig nærmere (mit skridt og væk fra stortromen) når jeg spiller. Jeg har oplevet det med flere forskellige stativer og det er især noget skidt hvis sættet er mic'ed op, da snaren så fjerner sig fra mic'en.Andre der har oplevet det samme?Gør jeg noget forkert?Skal man bare have et (dyrt) stativ med spikes?Tror jeg i første omgang ser om jeg selv kan fixe nogle spikes eller noget Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Jeg følger lige med her. Jeg har både et dyrt og et billigt lilletrommestativ, som gør nøjagtig det samme. Selv med et tæppe, som underlag. Måske man bare slår for hårdt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taye nørden Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Lyder mærkeligt - jeg har aldrig haft problemer med den slags. Hvordan er trommen vinklet? Måske i slår ind mod jer selv? Altså, at i hiver lidt i stikken mens i slår (jaja, jeg ved godt hvordan det lyder). Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Lyder mærkeligt - jeg har aldrig haft problemer med den slags. Hvordan er trommen vinklet? Måske i slår ind mod jer selv? Altså, at i hiver lidt i stikken mens i slår (jaja, jeg ved godt hvordan det lyder). Jeg vil ikke sige med garanti at jeg ikke har sådan en tendens men jeg synes nu at jeg spiller mest free-strokes og har desuden lilletrommen helt fladt. Derfor undrer det mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Haha..! Ved mig er den helt flad, og jeg har kigget på mit stativ og det er som om at hver slag får det til at vibrere sådan at det så at sige giver et lille hop og derved rykker tættere på.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Kan der slås pigge eller spikes ud fra fødderne på stativet, hjælper det en del. Ikke alle stativer har dem, men det kunne jo være... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Haha..! Ved mig er den helt flad, og jeg har kigget på mit stativ og det er som om at hver slag får det til at vibrere sådan at det så at sige giver et lille hop og derved rykker tættere på.. Lader til at du er på sporet af årsagen til problemet Kan der slås pigge eller spikes ud fra fødderne på stativet, hjælper det en del. Ikke alle stativer har dem, men det kunne jo være... Det var også det jeg tænkte men umiddelbart er dem med spikes noget dyre. Derfor ideen med selv at lave løsning og/eller finde ud af årsagen til problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Har samme problem fordi jeg slår pænt til.. Og bevæger mig en del mens jeg spiller.. Desuden er det helt galt på de scener som ikke er super stabile Ben med pigge er bedst.. Men prøv også at spænde kurven noget mindre!.. Udover at ødelægge lyden når kurven spændes så den klemmer om trommen så gør det også problemet værre! Den skal bare lige spændes så trommen ikke hopper ud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HamFraEmbryo Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Jeg havde samme problem indtil jeg anskaffede mig et solidt Pearl-stativ med pigge. Nu er problemet helt forsvundet. Mange tak Pearl-stativ med pigge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Har samme problem fordi jeg slår pænt til.. Og bevæger mig en del mens jeg spiller.. Desuden er det helt galt på de scener som ikke er super stabile Ben med pigge er bedst.. Men prøv også at spænde kurven noget mindre!.. Udover at ødelægge lyden når kurven spændes så den klemmer om trommen så gør det også problemet værre! Den skal bare lige spændes så trommen ikke hopper ud! Jeps spænder den heller ikke særligt hårdt, faktisk er den næsten helt løs. Men stadig synes jeg at lilletrommestativer med spikes er dyre og der er ikke så mange der bruger dem, hvorfor jeg undrer mig over at problemet ikke er mere udbredt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Lader til at jeg må ud og kigge på nogle spikes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ULF Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Har samme problem, når jeg spiller med min 14x6,5 Supra. Min Keplinger er noget tungere og rykker sig ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Det siges, at jeg også slår ret hårdt, men jeg har aldrig haft det problem - selv ikke med min gamle Premier 36 (alu).. Har I tæppe under jeres sæt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Det siges, at jeg også slår ret hårdt, men jeg har aldrig haft det problem - selv ikke med min gamle Premier 36 (alu).. Har I tæppe under jeres sæt? Ja da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Ja, det tænkte jeg også nok - så har jeg intet godt bud.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Altså der findes jo en del som sætter gaffa på hihat- og lilletromme-stativ så det ikke rykker sig... Har heller aldrig haft problemet, men spillede en del dobbeltkoncerter med en norsk slager som altid sikrede snare, hihat og den dybeste gulvtom... Der skal jo ikke mere en et par stykker til før det sidder fint fast. Bare en idé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H. Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Jeg har ikke problemet med min lilletromme... men havde en storetromme der gled fremad. Min løsning var et nyt trommetæppe - sådan noget industri-agtigt noget, hvor velcrotape hæfter super godt. Og så købte jeg nogle meter kraftig velcrotape. Dels til at sikre storetrommen, dels til at mærke op - stativer, snare og gulvtam. Det er tykt og skal rulles sammen - så det fylder ca. 160 cm i længden og 30cm i diameter... Ikke noget problem for mig, da tæppet kun skal flyttes nogle få meter fra lageret til vores øver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taye nørden Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Jeg vil ikke sige med garanti at jeg ikke har sådan en tendens men jeg synes nu at jeg spiller mest free-strokes og har desuden lilletrommen helt fladt. Derfor undrer det mig Når du siger free-strokes, hvad mener du så? Link to comment Share on other sites More sharing options...
esk Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Yes, havde samme problem - og har altid et godt tæppe med live. Jeg købte Yamahas top serie lilletrommestativ brugt herinde. Et super dejligt stativ, hvor spikes kan poppes ud af benene. Problemet er helt og aldeles løst. Kan kun anbefales Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted March 4, 2015 Author Share Posted March 4, 2015 Når du siger free-strokes, hvad mener du så? Prøver at lade stikken bounce fra skindet og spiller sjældent rim-shots - Men det er måske det der er galt. Højere, kraftigere og vildere er måske løsningen? Tror jeg forsøger at fixe nogle spikes på mit stativ og ellers må jeg sgu nok ud og investere Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Prøver at lade stikken bounce fra skindet og spiller sjældent rim-shots - Men det er måske det der er galt. Højere, kraftigere og vildere er måske løsningen? Tror jeg forsøger at fixe nogle spikes på mit stativ og ellers må jeg sgu nok ud og investere Nææææh det tror jeg nu ikke løser problemet. Jeg spiller både kraftigt og med mange rim-shots, og stativet danser stadig rundt. Tror godt nok forslaget med spikes er det bedste bud. Nu skulle der vel ikke være nogen, som skulle have en fif ide til hvordan man måske kunne lave sine egne DIY-spikes? Ellers så lyder ideen med velcroen egentlig også, som en god ide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted March 5, 2015 Author Share Posted March 5, 2015 Nu skulle der vel ikke være nogen, som skulle have en fif ide til hvordan man måske kunne lave sine egne DIY-spikes? Ellers så lyder ideen med velcroen egentlig også, som en god ide. Som sagt så vil jeg forsøge. Skal nok fortælle hvordan det er gået Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Som sagt så vil jeg forsøge. Skal nok fortælle hvordan det er gået Det glæder jeg mig meget til at høre om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Endte med bare at banke et søm ned i gennem enden af hver plastic fod. Ser ikke specielt kønt ud og de kan ikke sådan lige trækkes tilbage for at sikre at intet og ingen kommer til skade ved transport men til permanent opstilling virker det 100% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts