Gandrum Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Hej TS'er Hvilken form for "timekeeper" bruger I og hvad kan anbefales, hvis man gerne vil sikre en steady puls både i øve og live situationer? /Gandrum
KalEl Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Yamaha Clickstation Ja... Men mest nej. Den er dyr ift hvad den kan. Til din smartphone iOS så køb "Clockwork". Kan det samme og lidt til, fylder intet fysisk og koster 1/10-del. Har haft ycs og synes den havde støjproblemer. CW er meget bedre imo.
henrikrathje Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Click station har EN feature som er genial: tempo kan føles via den specielle vibrations knap Det kan du også med Tempo app'en.. Men den kan kun klare op til 120bpm på en iPhone.. Noget mere på en Android.. Jeg programmerer min Tempo med half-time click til tempi over 120.. Der er jo lys angivelse så det er fint Clockwork er jo en App jeg selv har bragt i spil flere gange herinde så den er jeg også glad for Men LIVE har jeg brug for en lydløs version med vibration og derfor bruger jeg Tempo.. Bruger også Click Station men KUN på batterier for ja, den støjer Men det er strømforsyningen der gør det..
Jonas Andreasen Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Henrik - Nu har jeg haft tempo appen i laang tid, men anede ikke den havde vibrator funktion? Hvor finder du det? - Jonas
Gandrum Posted March 10, 2015 Author Posted March 10, 2015 Peterson' BODY BEAT Metronome har den samme feature med vibrator Er ovenstående også et godt bud sammenlignet med fx Yamaha Clickstation?
henrikrathje Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Henrik - Nu har jeg haft tempo appen i laang tid, men anede ikke den havde vibrator funktion? Hvor finder du det? - Jonas det er en kombination af indstillinger kombineret med at slå lyden helt fra.. skide smart.. Gå ind i indstilinger: bemærk at jeg sætter vibration på accenter men IKKE på "Regular"!.. på den måde får jeg følgende: jeg gemmer i sætlisten alle numre med regular (rødt lys) på alle beats, og sætter accenter på dem jeg vi ha vibration på.. på de tempi der ligge over 120 bpm sætter jeg kun accenter på hvert andet slag.. voila! You now have a ClickStation... kind of.. Iørvigt har jeg også fundet følgende geniale iPhone holder: Holder det? Ja..har brugt den i 2 måneder nu.. og jeg spiller altså til!..to stykker slapklatz ovenpå bd reifen!.. smæk iphone på der (sætter tempo i horisontalt view og vender mobilen på langs).. så sidder den der!.. den ryger IKKE af!.. OG den klatterne støddæmper så den ikke får for mange stød.. skide genialt og enkelt synes jeg selv, og har altid slapklatz med alligevel!
henrikrathje Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Peterson' BODY BEAT Metronome har den samme feature med vibrator Er ovenstående også et godt bud sammenlignet med fx Yamaha Clickstation? skal lige ha præciseret: hvilken mener du med "ovenstående" ?.. bodybeat?.. eller Tempo?
k_50 Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Alt muligt meget Det' smart det der! Jeg hader click som pesten, men har altid ønsket mig en Clickstation alene på grund af vibratorfunktionen, som er fed, når man (som jeg) godt kan have en tendens til i kampens hede at tælle numre ind i et lige lovlig frisk tempo. Og så kan det klares med en app! Fagre nye verden ...
henrikrathje Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 præcis.. jeg bruger den til at lave sæt lister så jeg kan tælle korrekt ind i "kampens hede".. har en tendens til at tælle liiiiidt friskt for ellers.. tror jeg er meget normalt egentlig..
Gandrum Posted March 11, 2015 Author Posted March 11, 2015 skal lige ha præciseret: hvilken mener du med "ovenstående" ?.. bodybeat?.. eller Tempo? Jeg mener om Petersons Body Beat Metronome med de features som minder om Yamahas CS kan bruges?
Gabriel Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Henrik - Nu har jeg haft tempo appen i laang tid, men anede ikke den havde vibrator funktion? Hvor finder du det? - Jonas Hvis du har Android så kommer du til at vente på at Tempo Advance også udgives til den platform. Købeversionen af Tempo/android er uden vib og et par andre småting. Dog stadig en superfed og stabil metronom.
henrikrathje Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Min er nu en helt alm Tempo uden "advance"?.. Men har så ikk prøvet den på android.. Men da jeg sidst købte min tempo da kunne android da også vibrere?!
henrikrathje Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Jeg mener om Petersons Body Beat Metronome med de features som minder om Yamahas CS kan bruges? Ved du hvad.. Jeg har længe villet vide det og har ikke fundet nogen i dk der har kunnet snakke om det SÅ nu har jeg i dag bestilt den seneste model BBS-1.. SÅ om en uges tid har jeg nok et bud. Men jeg er ret sikker på den er det fedeste ever.. Så den har jeg foræret mig selv
Henrik H. Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 (edited) Min er nu en helt alm Tempo uden "advance"?.. Men har så ikk prøvet den på android.. Men da jeg sidst købte min tempo da kunne android da også vibrere?! Det kan den så ikke længere på android... Selv ikke når det er betalings udgaven. Edited March 11, 2015 by Henrik H.
henrikrathje Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 SKOD Det er garanteret de nye android versioner der har blokeret for det.. Android efter 4.2.2 er sgu noget fis!
LAB Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Ved du hvad.. Jeg har længe villet vide det og har ikke fundet nogen i dk der har kunnet snakke om det SÅ nu har jeg i dag bestilt den seneste model BBS-1.. SÅ om en uges tid har jeg nok et bud. Men jeg er ret sikker på den er det fedeste ever.. Så den har jeg foræret mig selv Jeg bruger Peterson både i øveren og live - men jeg bruger ikke vibrations-funktionen. Har testet vibrationen, og det virker fint med en clips i bukse-linningen, eller hvor det gir' mening. Peterson kører på indbygget batteri, der er ingen oplader, man smider den i USB-indgangen på den bærbare ved opladning. Batteri-levetiden er høj. Generelt er jeg ikke specielt imponeret over Peterson, lidt plastik-agtig. Og så kan man ikke skrive setlister ind i maskinen, det er bare numre - som så skal stemme overens med setlistens numre, og når setlisten lige bliver lavet om en time før et job, så skal man omprogrammere hele lortet. Jeg synes, Tempo er en super fed løsning: Jeg kan programmere alle de sætlister, jeg har behov for, og redigere i dem, Tempo har vibration, den kan stort set det hele. (Har ikke tjekket om vibrationsdimsen fra Peterson virker på telefonen, det ku sgu være smart!) Måske er tiden løbet fra gadgets, der kun kan én ting?
henrikrathje Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Jeg bruger Peterson både i øveren og live - men jeg bruger ikke vibrations-funktionen. Har testet vibrationen, og det virker fint med en clips i bukse-linningen, eller hvor det gir' mening. Peterson kører på indbygget batteri, der er ingen oplader, man smider den i USB-indgangen på den bærbare ved opladning. Batteri-levetiden er høj. Generelt er jeg ikke specielt imponeret over Peterson, lidt plastik-agtig. Og så kan man ikke skrive setlister ind i maskinen, det er bare numre - som så skal stemme overens med setlistens numre, og når setlisten lige bliver lavet om en time før et job, så skal man omprogrammere hele lortet. Jeg synes, Tempo er en super fed løsning: Jeg kan programmere alle de sætlister, jeg har behov for, og redigere i dem, Tempo har vibration, den kan stort set det hele. (Har ikke tjekket om vibrationsdimsen fra Peterson virker på telefonen, det ku sgu være smart!) Måske er tiden løbet fra gadgets, der kun kan én ting? ok! cool jeg vil KUN bruge vibratoren.. det med sætllisten er jeg med på, men ville næppe bruge den til andet end count in.. og der ville jeg programmere den til 2-3 takter i det tempo.. ang. numre der skal matche så skrive rjeg alligevel altid sætlisterne i hånden med numre på, og så vidt jeg ved så kan BBS-1 godt lave chaining af sange så man bare bytte rom på rækkefølgen af "numrene".. så den feks. siger: 1,3,5,6,7,2,4 ?
Recommended Posts