helbo Posted March 30, 2015 Posted March 30, 2015 Hej, de nye hardcases fra Hardcase har jo sådan en træls belægning, der gør at det er svært at placere stickers osv. på dem. Jeg vil gerne spraymale bandnavn på vhja. en stencil. Men hvilken type kan man bruge på dem?
Søren B.P. Posted March 30, 2015 Posted March 30, 2015 Hey Martin. Jeg købte Silvan´s den billigste spraymaling, og her var der ingen problemer med vedhæftningen. De fleste spraymalingtyper vil hæfte på Hardcase´s olierede overflade. Vandbaseret maling og stickers giver, som du også har erfaret, problemer. / Søren Borlund
chubby untight Posted March 30, 2015 Posted March 30, 2015 Hey Martin. Hvad for en Font type vil du bruge, og fortæl endeligt om papir, udskæring osv. Vh. Frode
helbo Posted March 31, 2015 Author Posted March 31, 2015 Hej Frode, min plan er at bruge Geogrotesque Stencil B. En af grundende hertil er, at jeg har brugt Geogrotesque til vores cover og andre ting for bandet. En anden grund er, at den fungerer godt som stencil og er nem at skære ud. Jeg vil få lavet stencils på noget selvklæbende folie og få dem skåret ud på maskine. Har en kammerat der har udstyr til det. Så er det bare at påføre den selvklæbende folie, spraymale, og fjerne folien igen ... og så håbe på at resultatet bliver godt.
chubby untight Posted March 31, 2015 Posted March 31, 2015 Takker.. Det med selvklæbende folie og Maskin udskæring lyder totalt i vinkel. Men nok ikke alle der har den slags kontakter. Takker igen
Recommended Posts