Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heyyy,
Jeg er på jagt efter mine første in-ears - tænkte at jeg ville starte i den billige ende for at se om det er noget for mig.
Jeg har selv set på:
Shure SE215
Og
Meelectronics M6 Pro
Kan dog ikke rigtig beslutte mig - har i nogle andre bud på nogle gode "starter" in-ears!?! :)
Mvh
Holm :D

Posted

De eneste jeg har erfaringer med er Shure SE215, som jeg synes, er et perfekt startersæt til at finde ud af om det er noget for en.

In-Ears rangerer jo prismæssigt fra 800 og op til 12.000 kroner for det fuld professionelle, så SE215 er et meget godt udgangspunkt.

Jeg bruger dem både i øvelokalet og live, og de opfylder mine umiddelbare behov hvad angår lydkvalitet og ikke mindst dæmpning.

De gengiver både indspillet musik og monitor niveauer godt og fyldigt.

Dog synes jeg, at de til øvelokalet næsten dæmper lidt for meget, hvis man ikke har sit sæt mic'et op. Og ved livebrug skal bassen cranckes lidt op, når det gælder SE215. Men man kan jo altid opgraderer sine in-ears senere hen, og få flere drivere til at gengive basområdet.

Blot min mening.

Posted

Jeg har både Shure SE215 og SE535 og jeg synes hands down af 215 lyder fedest. Mere fyldig bund, hvilket er en klar fordel for mig som trommeslager. Super fede til prisen! Hvis du spiller mange jobs skal du bare huske altid at have et ekstra kabel ved hånden til udskiftning.. de plejer at begynde at strejke for mig efter ca. 6 måneders intensiv brug.

Posted (edited)

Pjat :-) Og hvis du bruger dem med en lille mixer har du jo fin mulighed for selv at lave lidt EQ på lyden.

edit: Igen; som trommeslager er det fedt at have masser af bund. Hvis du skulle mixe en plade på dem ville den sikkert ende med at lyde forfærdeligt, men det skal du jo heldigvis ikke.

Edited by August Ottsen
Posted (edited)

Jeg har både Shure SE215 og SE535 og jeg synes hands down af 215 lyder fedest. Mere fyldig bund, hvilket er en klar fordel for mig som trommeslager. Super fede til prisen! Hvis du spiller mange jobs skal du bare huske altid at have et ekstra kabel ved hånden til udskiftning.. de plejer at begynde at strejke for mig efter ca. 6 måneders intensiv brug.

.. har akkurat samme erfaring. Den billige 215 har mere fyldig lyd - hvori mod 535'eren med diskant-"tweeter" er al for skinger til mine ører ...

... med en lille mixer reguleres nemt lyden ...

... og tænk dig - du kan købe næsten 4 af den billige for hvad, den dyre koster ... så jeg har altid en extra 215'er med i kufferten ....

Edited by søs