René Eriksen Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Jeg skal have et nyt pad til at tricke lyde og måske samples. Jeg har kigget lidt på SPD-SX og DX Multi12, men har svært ved at se, hvad de kan fra fabrikken. Jeg tror ikke, at jeg bliver den store "Jeg-sampler-selv-mine-lyde"-gut. På den anden side, har jeg købt en Roland KD-7 kick pad som jeg troede kunne tale med min nuværende Alesis Performance Pad. Det kunne den ikke. Det jeg vist efterspørger her, er en oversigt over hvilke lyde, der fra fabriikken ligger på de to førnævnte pads. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med et svar på det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Der er tale om to ret forskellige produkter: SPD-SX er et sample pad, som primært er beregnet til at man lægger egne samples og evt. hele backtracks ind - derfor de 2 GB plads. Der er en håndfuld mere eller mindre interessante preset-lyde i den fra fabrikken (ca. 200 så vidt jeg husker), som dækker rudimentære behov. Der findes mange hjemmesider med fede samples af fx. Simmons-trommer, percussion mmm. Du kan koble din KD-7 og/eller andre pads til den, men ikke en hihat-pedal/controller. DTX-multi har betydeligt flere indbyggede lyde, men også mindre plads (64 MB mener jeg) til egne samples m.v. Den kan vist også bruges til at optage grooves o.l. - det har jeg ikke helt styr på. Mulighed for at tilkoble både KD-7 og en hihat-pedal/controller, så den kan bruges som et mini-elsæt. Du skal nok gøre op med dig selv hvad dit behov er, så giver svaret nok sig selv - det gjorde det for mig (jeg købte en SPD-SX, primært til backtracks). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohm-ish Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 (edited) Mht. SPD-SX vil jeg sige.. der er en håndfuld standard lyde/loops/effekter i. Men de er ikke særligt brugbare i musikalsk sammenhæng, og er heller ikke ment som andet end en demo a la "hør hvor mange forskellige ting du kan lave: bossanova, funk, techno, hiphop, rock" osv. osv. Jeg vil anbefale at du afsætter lidt tid til at få puttet nogle nye/egne/bedre lyde ind fra starten af Det tager ikke lang tid, og du kan jo bruge det medfølgende computersoftware til at opsætte det Edited May 25, 2015 by ohm-ish Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohm-ish Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Men ellers kan du sagtens bare udvælge de bedste lyde fra factory lydene, og sammensætte dine egne kits. Rent lydmæssigt er mange af lydene ok, især hvis man blander de bedste og glemmer resten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts