Recommended Posts

Posted (edited)

Halløj TS!

Jeg er gået i gang med at øve en del teknik det sidste halvår, og har planer om at fortsætte et år eller to med samme rytme. (Dvs. ca. 60 min. om dagen til finger teknik)

Jeg har læst mig frem til, at mange oplever at deres venstre hånd halter efter deres højre, og at dette er meget normalt.

Jeg har dog altid haft det lige omvendt på trods af at jeg er højrehåndet!

Min højre halter efter, og nærmer vi os de 200 BMP begynder jeg at spænde en del i højre i forhold til venstre. Der er bare generelt mere overskud i min venstre?

En logisk forklaring på dette eller er der andre der har oplevet dette, eller er det bare mine hænder der er mærklige? ;)

Hep, Jeppe :)

Edited by Jeppevk
Posted

Et absolut skud i tågen er, hvis du har haft gjort dig meget i ghostnotes med venstre på lilletrommen, og den derfor er bedre trænet til "små" hurtige bevægelser – men selv er jeg ikke særlig teknisk, så det er, som sagt, et skud i tågen.

Posted

Det er vel egentlig underordnet hvorfor det forholder sig sådan - hvis din venstre hånd er god er det vel kun godt…?

Der er da også ting som min venstre hånd klarer bedre end højre - og omvendt - men det tilskriver jeg mange års øvning, hvor hænderne har haft forskellige roller.

Når det er sagt vil jeg til hver en tid anbefale at man øver sin svage hånd op til samme niveau som den stærke - det kan i hvert fald ikke skade!

• Upvote 1