Noder På Ipad. Hvad Gør I Når I Skal Bladre?

DaPhunk73
 Share

Recommended Posts

Er endnu ikke røget på fourscore noder på ipad modellen. Og det der primært afholder mig er, at jeg ikke kan overskue hvordan jeg skal bladre midt i en sang. Airturn tingen er jo fin hvis man har en fod ledig. Men det har man jo ikke rigtig som slager.

Hvad gør i?

Jeg bruger airturn Ped.

Jeg placerer den "omvendt" ved hælen ved hi-hat stativet. Jeg har så i mit tilfælde indstillet pedalen så venstre pedal bladrer frem og højre bladrer tilbage. Så er det bare lige at rykke hælen 5 cm tilbage og vupti så har du bladret.

Håber det giver mening

vh

Erik

@Mikkel: med papir kan man have 2 eller 3 sider åbne ad gangen, og man behøver derfor ikke bladre undervejs i nummeret. Men jeg må lige checke den Airturn trigger ud ;-)

@Erik: det lyder som en interessant teknik, det kunne også være en mulighed!

:tu:

Tja, hvis du aldrig spiller noget, der er længere end tre sider, så går det nok, ligegyldigt hvilken metode du bladrer med. Men det er som sagt ikke noget problem for mig at bladre med fingeren. Prøv det lige, før du køber tilbehør, du måske/måske ikke har brug for.

I mit tilfælde er det simpelt ...

Alle kører Forescore App, vi udnævner bassisten til "Master" - han skifter såvel nummer som sider, vi andre sidder/står bare og kigger på, det sker.

/Jess

• 2 months later...

Er der nogen der bruger en android tablet til den slags?

Ja, det gør jeg. Du kan ikke (endnu) bruge forescore på android. Jeg bruger mobilesheets pro og det er jeg glad for. Det koster kr 110,- i playstore. Aner så ikke noget om det andet program.

Edited by basse36