Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det danseorkester jeg spiller i vil meget gerne have hævet mit sæt lidt fra jorden... Altså en Trommescene ...

Dog skal den være let at sætte op og pille ned, og helst ikke fylde eller veje for meget:)

Hvad har i af erfaringer eller evt forslag?

Posted

Hmmm.... Tænker lidt noget i retning af fire ølkasser, nogle lægter imellem og et par plader oven på med fer og not i samlingen så der ikke bliver en rille imellem dem.

Men sørg for at skrue tingene ordentligt sammen....

Posted

Mit bedste råd: køb noget prof der dur!.. Intet er værre end et podie der hopper og ryster når man gir den gas.. Alle stativer stør og dingler og man blir sgu søsyg.

De gode prof er med trinløs højde justering og kan klappes sammen til flade plader. De er lavet i alu.

Men ja: de koster kassen!.. Men de holder værdien og kan altid sælges igen.. Og de holder!

Posted (edited)

Gør det selv:

Man kan også bygge dem selv.. Købe ben i ikea til senge, hvor der er gevind i enden (typisk M10 eller M12)

Køb 2 MDF plader på 1x2 m.. 25-30 mm plader bør være ok.

Monter passende gevind i pladerne i bunden... Husk 5 ben pr plade.. Et i hvert hjørne og et i midten af pladen.

Sørg for at de 2 plader kan spændes sammen med nogle solide låse.. Alternativt kan man bruges kraftige strips rundt om benene...

Ved godt det vejer men jeg ville forstærke pladerne med nogle stål stænger nedenunder, så de ikke flekser for meget... Feks bare sådan nogle man bruger til at sætte hylder fast på..hyldeskinner. Sådan nogle

http://www.harald-nyborg.dk/p7473/vaegskinne-bella-200cm

Edited by henrikrathje
Posted (edited)

God ide med benene :) men hvis man vil undgå alt for ondt i ryggen ville jeg bruge tag krydsfiner i stedet for Mdf :) 15 mm eller 20 mm. En anden fordel er at tagkrydsfiner tåler bedre vand end MDF hvis uheldet er ude :)

Edited by Tobias Leonardo Pedersen
Posted

Tror i det hele taget at x-finér er stærkere end mdf. Selv ville jeg gå efter et købe-podie med alukanter, alternativt lave ét efter samme opskrift; en plade der ikke er grundigt afstivet vil gynge og danse under dig, og det gør sjældent noget godt for musikken...

Posted

Tror i det hele taget at x-finér er stærkere end mdf. Selv ville jeg gå efter et købe-podie med alukanter, alternativt lave ét efter samme opskrift; en plade der ikke er grundigt afstivet vil gynge og danse under dig, og det gør sjældent noget godt for musikken...

Mjaee.. Jeg vil mene MDF er stærkere .. Men grunden til jeg foreslog det var at det er stivere og gynger mindre.. Og det slår sig mindre

Iøvrigt findes vandfast MDF :-)

15-20 mm er sikkert nok iøvrigt.. Og ja, som sagt så bør det alligevel afstives nedenunder.

De prof er klar bedst.. Men de koster som sagt seriøst penge.. Mener et 1x2 m modul ligger på 4-5000 kr.

Posted

Den kreative løsning kunne være at bygge kasser til dine trommer og stativer som kunne bindes sammen med et orange spændebånd således de kunne bruges som podie. Et stofnedhæng til at lave det kønnere og skjule spændepåndet, samt et tæppe på toppen. Hvis der ikke er kasser/areal nok, så skal de andre i bandet sikkert også bruge nogle kasser. Hvis underlaget er ujævnt, så kan du måske bruge nogle plastickiler hvor det er nødvendigt :-)