Sebski Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Hejsa. Jeg har et Roland td-25. som jeg gerne vil prøve med Addictive Drums 2. Jeg har connected fra USB ud af TD-25 direkte til an macbook pro i5. Late 14. Når jeg sidder og laver et preset direkte på PC uden den er tilsluttet til td-25 lyder er rigtig godt, men når jeg smider TD-25 ind over og spiller er lyden sku ikke for god. Skal jeg have et lydkort eller er der noget andet jeg overser. Håber nogen kan hjælpe. Mvh Seb
frogspoon Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 (edited) hvad er det der ikke lyder godt? er det følsomheden? eller? tror bestemt ikke det er dit lydkort. usb fra roland styre kun Din pc. hvilken DAW bruger du? hvis du har en Iphone skal jeg gerne hjælpe via facetime. bor i USA... men hjælper gerne. tror problemet er simpelt. vh froggy? Edited September 15, 2015 by frogspoon
Achermann Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Kan det være fordi, du ikke har den rigtige MIDI-map, og at TD-25 derfor ikke trigger de korrekte samples?
Sebski Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 Fandt ud af lidt mere igår. er ny i eltrommer og midi. Jeg havde sat usb kabel mellem TD25 og PC, lyd ud fra pc. som jo var forkert. nu lytter jeg fra TD25 modulet og lyden er bedre, men har fået mere latency. Jeg kigger lige på det i aften og prøver lidt mere test så melder jeg tilbage. PS: har installeret asio4all driver, skal jeg vælge den i addictive drums2?
Henrik H. Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Så vidt jeg husker behøver Mac-computere ikke x-tra drivere. Så hvis du bruger asio4all giver det mere latency. Asio4all kan være en ok nødløsning til almindelige PC-lydkort.
nikj_dk Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Så vidt jeg ved skal TD kittes egne lyde slåes fra når man spiller over midi til pc/MAC. Hvis du bruger ASIO driver, må det være en pc og ikke en MAC du anvender, ikke sandt?
nikj_dk Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Hvis du på youtube søger dette: roland td connect ezdrummer, får du en masse spændende links, og metodikken svar til at koble op mod Addictive Drums.
Recommended Posts