Forbrug Af Kilowatt

Gandrum
 Share

Recommended Posts

Hej TS'er

Jeg har muligvis en chance for at rykke mine elektroniske trommer ned i et rum i en kælder hvor jeg bor. Jeg bor i en etageejendom.

Altså en hver trommeslageres drøm, om at kunne øve hvor man bor, og ikke skal til at bevæge hen til det officielle øvelokale.

I kælderen vil jeg så spille på mit Roland setup, men med hovedtelefoner på, så det ikke genere de øvrige beboer i ejendommen.

Det vil dog medfører at jeg skal have lagt noget strøm ind i rummet, da de øvrige beboer selvfølgelig ikke skal betale forbruget af det strøm jeg bruger.

Tænker på at spare en elmåler, som hvis nok er temmelig omkostning at gå installeret, men i stedet aftale et fast beløb med administrator.

Spørgsmålet er så hvor meget det vil koste i kilowatt timer pr år, hvis jeg fx øver 5 gange om ugen i en varighed af 2 timer?

Tænker at det ikke kan være voldsomt meget ;-)

/Gandrum

Jeg ved ikke, hvilket modul du har, men fx et Roland TD10 bruger kun 13W, så vidt jeg kan se på nettet.

- 10 timer om ugen bliver 520 timer om året.

- 1kwh koster mellem 2,- og 3,- i dag ink. alt.

- 0.013x520x2.5 = 17,- om året hvis du altså kun bruger modulet.

Ofte kan man hos det lokale el-forsyningsselskab låne en lille forbrugsmåler, det kan man ihvertfald her hos sydfyns elforsyning. Hvis du kobler alt det strøm du bruger gennem den, så vil du kunne aflæse direkte i et lille display præcis hvor meget el du har brugt f.eks. i løbet af en uge.