Kenneth Andersen Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Nå, efter at have spillet trommer (egen støjrock eller hardrock) på amatør niveau, i mange år er der nu sket ting og sager. Jeg har altid spillet med "grantræer" i ørerne og har haft monitorkasser på scenerne hvor vi har været ude. Nu er det imidlertid ved at være tid til at investere i noget inear. Det er ikke så meget ørepropdelen jeg er efter da vi ikke spiller særligt højt (i hvertfald ikke i øveren, her spiller jeg uden ørepropper) men mere når vi nu skal til at lege med backingtracks/klik. Ang selve proppen, hvad skal jeg kigge efter (som trommeslager evt)? Jeg har ikke budget til at invistere 5-10.000kr i noget hi-end høretelefon, men er det til at finde noget der lyder godt og er holdbart til måske et par tusind? Kan man nøjes med noget ikke-formstøbt? Eller er formstøbte det eneste der dur? Det skal således både fungere i øveren og live. Resten af setuppet aner jeg ikke noget om... Så det kunne måske være fedt hvis der er et par stykker der gider at beskrive og forklare deres setup og en begrundelse for netop deres valg. Jeg synes det er ret spændende så jeg glæder mig til at høre hvad i har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Jeg har et par ikke-formstøbte Shure in ears som fungerer rigtig godt, og jeg sværger ellers til formstøbte høreværn. Til forstærkning af monitorsignalet bruger jeg min spds-x, som har audio in. Den bruger vi også til afvikling af backtracks. En lille mixer vil også kunne gøre det, og med mindre du skal bevæge dig rundt på scenen er der ingen grund til at betale dyrt for trådløst udstyr. Som i paranteser bemærket typisk lyder dårligere end en kablet løsning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Jeg tror nok at mine in ears hedder noget i stil med se-315... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Jeg vil også gerne anbefale Shure's in-ears. Jeg bruger selv SE-215 som gør jobbet fint og til billige penge. Jeg bruger denne Behringer Xenyx 802 mixer. Xenyx 502 kan også klare jobbet. Så skal du blot have et monitor send (jack eller XLR) til din mixer og så kører det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusR Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Det er også muligt at bruge shure in-Ear sammen med en formstøbt fra audiovox Læs om det her http://www.4sound.dk/pa/in-ear-systemer/tilbehoer/audiovox-formstoebte-propper-til-shure-in-ear-se215 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saturn1903 Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 jeg bruger in-ear shure se-215 og den lille Behringer Jonas henviser til. Billigt og funktionelt Mvh Per. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Andersen Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Fedt med input! Jeg har også haft kigget på et par Shure inears samt en af de billige mixere fra Behringer. Tror godt de kunne være løsningen til at starte med i hvertfald! Er der nogen der har prøvet eller ejer par Shure SE425, og kan fortælle om de er de ekstra penge værd i forhold til 315eren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Westone er i pro-versionerne lavet til musikere og monitorbrug. De lyder godt, og pasformen er sublim med deres tru fit-propper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
August Ottsen Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Det er jo jævnligt oppe at vende herinde. Jeg har ejet/ejer både 215, 425 samt 535 og har til min egen overraskelse måtte konkludere at 215 - den billigste - by far lyder fedest. Ihvertfald til trommer. Der er bare mere low end end i nogle af deres andre modeller... og så er de så billige, at man har råd til at købe et reservesæt også. Selv bruger jeg en lille mixer fra Mackie til signalet, men det meste kan vel gå an. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saturn1903 Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Jeg er faktisk enig med August Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Jeg er faktisk enig med August Ditto her! .. har osse prøvet flere af Shure's in-ears, og synes SE215 er langt den bedste ... og så har man råd til en reserve ..! Bruger Behringer Xenyx 802 - men skulle jeg have en ny, ville jeg foretrække en mixer med skyde-volumen-"knapper" i stedet, da en sådan er nemmere at betjene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bcdrum Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Mojn. Jeg bruger Shure inear SE 215 og de virker bare signalet til dem kommer fra en mixer hvor jeg får input fra lydmanden, så kan jeg selv styre lyd niveauet, samtidig har jeg et input fra min TM-2 så jeg også selv kan styre volumen fra backtracket (når vi bruger det) Men du kan bare skrive til mig hvis du vil prøve setuppet, øver nemlig i Haderslev så du sige bare til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas JH Holm Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Jeg er altså også med på de der Shure 215!Dertil har jeg en mixer, hvor jeg smider en metronom + monitor send i!Synes det fungerer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Olesen Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Jeg kører også med 215! Og de har indtil videre klaret studie brug, meget små scener, mellem scener og større festivals scener! Bruger også min lille mixer til at køre click og monitor. Det er bare lækkert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Andersen Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Kanon!! Tak to svarene. Vil da klart tjekke de Shure ud. Bcdrum det kan være du lige får en besked på et tidpunkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bcdrum Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Kanon!! Tak to svarene. Vil da klart tjekke de Shure ud. Bcdrum det kan være du lige får en besked på et tidpunkt Du skriver bare 50593847👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts