Gandrum Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Hej TS'er Jeg ser sommetider showet med Jimmy Fallon, hvor husbandet er The Roots med orkesterleder Ahmir "Questlove" Thompson er i front. Programmet er som sådan udemærket, men jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår bandets succes, eller nok mest trommeslageren grund til at sidde bag trommesættet, når man tænker på hvor omfattende showet rækker i popularitet i primetime TV Som oftets når jeg oplever nogle af de tunge drenge inden for trommeverden i diverse shows, om det så er i USA eller her hjemme... ja, så tænker jeg, at der er en grund til at netop de trommeslager er blevet valgt til opgaven.... meeeeeeeeen, sådan tænker jeg ikke når jeg oplever Questlove. Bevares han spiller da fint trommer på sådan en måde at det ikke gør nogen fortræd, så jeg nedgøre ham ikke....men alligevel... Måske er det også bare mig, men jeg kan simpelthen ikke få øje på hvor den ligger begravet og venter egentlige bare på, at kejserens nye klæder gør sig gældende Det er ikke et surt opstød, en gang misundelse eller andet der gør sig gældende... men ganske almindelig nysgerrighed om jeg er den eneste der tænker sådan??? /Gandrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Copeland Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Efter min mening er han en af de trommeslagere, der svinger FEDEST. Han gør ikke så meget, men han groover. Ham og Steve Jordan (Og altid Gadd). De ligger højt på min grooveliste. Prøv at tjek D'angelo: Vodoo ud. Her spiller han sammen med Pino Paladino, med en helt ny (Da pladen kom) tilgang til groove.Jeg synes heller ikke det kommer vanvittigt fedt ud af fjernsynet, men det syntes jeg heller ikke Anton Fig gjorde og han er ellers også en fremragende trommeslager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Check ham også på pladen med The Roots, hvor John Legend synger. Soul og funky soul på den fede måde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Fuld respekt for Questlove herfra! Manden er et groove-monster! Tjek alt med The Roots ud - det taler for sig selv! Til historien hører også, at han har været med til at gøre hiphop med liveorkester populært. Og inden for den genre er det en lidt anden rolle, trommerne har, inspireret af både breakbeats, samples og decideret trommeprogrammering - som så alt sammen smeltes sammen i trommeslagerens måde at spille på! Det gør det til noget lidt andet, end man måske er vant til - men absolut ikke mindre fedt i mine ører! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Husk også, at Questlove ikke "bare" er trommeslageren. Han er den kreative bagmand i musikalske sketches, valg af intromusik til hver eneste gæst og hvad der ellers foregår i showet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Pingel Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Man skal også huske på at jer er han hyret til en opgave....og at spille det han gør her, det er helt sikkert ikke alt han kan. Jeg synes også han er super kedelig i det program, men han er god til opgaven og det er det som tæller her vel. Jesper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Due-Drummer Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Den plade Roots lavede med Legend viser hans styrke. Tjek også hans udgave af Marron 5 sunday morning. DET groover Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsRiis Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Tjek Quest LOVE's "The Philydelphia Experiment ud - Han er stinkende dygtig og cool... han står også bagved "A tribe called Quest" deres beats mm... - Lars Riis Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Drew Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Evt også check d'angelos voodoo album, Der spiller Questlove super svedigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 A Tribe Called Quest er altså ikke Questlove. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louie Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Questlove spiller superfedt. Det har også taget mig lidt tid at forstå den måde, han spiller på og måske nok også den musik, som hans spiller danner ramme for. Men nu er jeg fuldstændig betaget af eks. Vodoo-pladen med D'angelo, som flere nu har nævnt her i tråden. På pladen er der længere passager, hvor musikken ikke som sådan udvikler sig/bygger op. Men ikke desto mindre ligger han simpelthen så tungt på beatet, at det for mig aldrig bli'r kedeligt at høre på.. Så tjek Vodoo ud og evt. også lidt mere end blot hans spil i Jimmy Fallon-talkshowet.. Du vil måske synes godt om det i sidste ende Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Drew Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Hvis man vil se/høre ham groove uden det er hiphop/rnb så tjek denne vide fra JF show med Barry gibb det svinger også vanvittigt godt:) Det gør hele bandet sådan set... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsRiis Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 - Rasmus - ved godt han ikke var med i Tribe, men han lavede en del af deres beats og var producer på en del mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts