Kenneth Andersen Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Yes. Hvordan laver I ordentlig inear lyd i øvelokalet? Jeg tænker på hvordan er jeres setup, hvad bruger I af grej? Kører I det igennem noget Pro Tools agtigt noget på en computer eller kan I nøjes med en mixer og lidt EQ, Comp, Gates eller lign? Jeg er igen ret blank, så alle inputs er velkomne
Gravengaard Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Jeg købte i foråret en Soundcraft SM12 - 32 kanals monitormixer for en slik af Nordic. Den har 12 aux sends, så vi kan få hele lårdet i stereo Vi har lige pt. en Roland SRV-2000 rumklang, som giver en rigtig lækker lyd og vil også have en kompressor på et tidspunkt. Jeg kører så hele mixet igennem en Behringer 4 kanals mixer, hvor jeg beefer bunden op på signalet = MUMS!
bcdrum Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Vi har det hele ( bas, trommer, guitar, sang og keys) sendt via mikrofoner eller Line out ind i en stagebox, ind i Logic og tilbage til en " fordeler boks" (ved ik lige hvad den hedder i studietermonologi) og så til vores inear 😃 Husk du kan komme med ud og se det live, du ringer bare ( vi skal øve i morgen onsdag)
Kenneth Andersen Posted October 27, 2015 Author Posted October 27, 2015 Fedt!! Skide spændende! Bcdrum det blir ikk lige i morgen, men jeg husker dit tilbud;-)
bcdrum Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Fedt!! Skide spændende! Bcdrum det blir ikk lige i morgen, men jeg husker dit tilbud;-) 👍
Niki Strandholdt Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Vi bruger en Mackie DL32R, den fylder kun 3 units i et rack og så kan vi hver især styre vores mix fra en Ipad eller Iphone. Og da der er 12 udgange, så har vi det i stereo. Effekterne der er i mixeren er måske ikke verdens bedste, men virker fint til vores brug. Hvis man ikke er så krævende og vil have det i stereo, eller har brug for 32 kanaler, så er lillebroren DL1608 også rigtig fin. Den fylder stortset intet!
andersvestergaard Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Vi bruger en qu-16 fra Allen Heath. Mega fed og med masser af sends og inputs (over 20 indgange) alle spor kan optages og efterfølgende mixes hvis man vil. Det virker!
Recommended Posts