Jump to content

Recommended Posts

Posted

Yes.

Hvordan laver I ordentlig inear lyd i øvelokalet? Jeg tænker på hvordan er jeres setup, hvad bruger I af grej? Kører I det igennem noget Pro Tools agtigt noget på en computer eller kan I nøjes med en mixer og lidt EQ, Comp, Gates eller lign?

Jeg er igen ret blank, så alle inputs er velkomne :argh::kiss:

Posted

Jeg købte i foråret en Soundcraft SM12 - 32 kanals monitormixer for en slik af Nordic. Den har 12 aux sends, så vi kan få hele lårdet i stereo ;)

Vi har lige pt. en Roland SRV-2000 rumklang, som giver en rigtig lækker lyd og vil også have en kompressor på et tidspunkt.

Jeg kører så hele mixet igennem en Behringer 4 kanals mixer, hvor jeg beefer bunden op på signalet = MUMS!

11155079_10153332240944218_6645799735386

Posted

Vi har det hele ( bas, trommer, guitar, sang og keys) sendt via mikrofoner eller Line out ind i en stagebox, ind i Logic og tilbage til en " fordeler boks" (ved ik lige hvad den hedder i studietermonologi) og så til vores inear 😃

Husk du kan komme med ud og se det live, du ringer bare ( vi skal øve i morgen onsdag)

Posted

Vi bruger en Mackie DL32R, den fylder kun 3 units i et rack og så kan vi hver især styre vores mix fra en Ipad eller Iphone. Og da der er 12 udgange, så har vi det i stereo.

Effekterne der er i mixeren er måske ikke verdens bedste, men virker fint til vores brug.

Hvis man ikke er så krævende og vil have det i stereo, eller har brug for 32 kanaler, så er lillebroren DL1608 også rigtig fin. Den fylder stortset intet!