Nicolaj Fage-Lorenzen Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Kære skindkendere, Jeg har, i en årrække, haft svært ved at få Remos ordinære skind til at passe på mit Gretsch-sæt fra 80'erne, og jeg ved, at andre også har bemærket ændringen i deres profil med en rundere bue på skindet fra slagflade til metalring til følge. Jeg har først nu opdaget, at de har sendt to vintageskind på markedet, så mit spørgsmål går på, om profilen også er ændret, så man kan opnå en bedre pasform på ældre, slightly oversized kedler? Nogen med erfaringer udi dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Ellers kan løsningen være, at tage lidt af alu-ringens inderside med en Dremel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 Hej Mikkel! Det er ikke ringen, der er problemet. Problemet er, at profilen på selve skindet er blevet ændret, så det nu er en rundet bue i modsætning til en "falset" kant, hvor en lidt ældre og måske bare korrekt størrelse kedel vil ramme midt i buen, så skindet ikke seater ordentligt, men skøjter op og ned. I gode gamle dage, lagde et skind sig bare til rette selv. Har aldrig oplevet det her før for 2-3 år siden. Henrik Lund i 4Sound har hjulpet mig med at konstatere dette. Profilen på Evans giver en større flade med skarpere kant på selve skindet. Jeg er bare ikke til Evans på mit Gretsch. De mister noget attack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Ahhh - på den måde. Ja det skal du nok ikke prøve at fixe med en dremel ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Må nok skuffe dig.. De har samme profil :-/ Du skal nok overveje aquarian måske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Aquarian Super 2 = emperor Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Jeg har også 80ér Gretsch, men har ikke bemærket problemer med hverken Evans eller Remo. Underligt. -Ulf Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Næh ikk så underligt egentlig.. 80'er gretsch svinger nemt 3-4 mm i diameter i samme model.. Præcision har aldrig været deres styrke i de år. Det har de styr på nu dog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Hvorfor er Aquarian mon ikke slået sådan rigtigt an i DK? Det er nærmest kun en evig battle mellem Remo og Evans. Hvis de er fuldt på højde i lyd og kvalitet, burde det davære til at få i DK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Aha! MD har dem. Søgte på engelsk. Derfor de manglende resultater i DK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts