Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er et slut halvfjerdser Atlas stativ. Clutch er uoriginal.

Værdien afhænger af hvor slidt det er i leddene, og om justeringen til fjederen fungerer.

-Ulf

Posted

Er der nogen, der ved om den er penge værd?

Det kommer jo lidt an på hvor stort beløbet er. ;-)

Det er det sidste amerikansk producerede Atlas hh. stativ, og blev leveret frem til Ludwigs "endeligt" i 1984.

Posted

Jeg købte et, dog i dårligere stand, for en måned siden her på Ts. Det gav jeg 200,- for inkl. fragt. Det er et fint stativ, men ingen guldgrube og en ting for feinschmeckere.

Held og lykke med salget.

Posted

100-300 kr. er normalt for sådan et, alt efter defekter. f.eks. mangler forankrings stiften med skrue ofte.

Fjeder justeringen kan have sat sig. Clutch mangler. Den lille skrue til at tilte bunden af hatten mangler også ofte.

Og jeg kan se at det ikke er den originale sorte vinge skrue til højde justeringen.

Jeg kan godt aftage stativet, men prisen afhænger af hvor mange mangler det har.

Posted

Det er nu ikke et Atlas men et Hercules.

Justeringsskruen kan sagtens være original. Jeg har et par stativer der er købt uafhængigt af hinanden som har den kombination af skruer. Altså sort plastik i bund og metal til højdejustering.

Posted

Det er nu ikke et Atlas men et Hercules.

Er det ikke nøjagtig samme model som jeg købte af dig?

Det står i kataloget til " Atlas II Hi-Hat Stand".

Kunne det ikke tænkes at Hercules var den første stativ serie fra Taiwan-Conn-Selmer-Corporation. Tidligere kendt som Ludwig ;-)

Posted (edited)

Næ........det kan jeg da godt se. De står flere steder på Ebay som 70ér Hercules hardware. Hmmm.... :hmm:

Edited by UlfN
Posted

Er det ikke nøjagtig samme model som jeg købte af dig?

Det står i kataloget til " Atlas II Hi-Hat Stand".

Kunne det ikke tænkes at Hercules var den første stativ serie fra Taiwan-Conn-Selmer-Corporation. Tidligere kendt som Ludwig ;-)

Jo, samme stativtype som du købte af mig. Fejlagtigt solgt som Atlas men er i virkeligheden et Hercules har jeg jo så senere fundet ud af. Derfor er jeg villig til at lade handlen gå tilbage ;)

Det kan godt være de startede ud som Atlas II, men i 80'er kataloget er det Hercules.

Hercules.png

Atlas.png

Posted

Ja ja, det er vel kun et spørgsmål om tid før du tilbyder mig sjældne Ludwig Samson stativer også.

Nå det ser ud til at du har ret. Atlas serien skifter navn til Hercules, men jeg kan ikke se at clutchen ændres før den efterfølgende Taiwan stativ serie bliver introduceret med nylon bøsninger und alles.
Bevares, den får den sorte vingeskrue, meeeen det gør den vel ikke til en ny opfindelse.
Det eneste sæt jeg kan se skilter med Atlas stativer efter 79 er det grimme ørne jubilæums sæt.

Posted

Nå jeg ævler om vingeskrue på clutch, men det var jo vingeskruen til højde justeringen der var tale om.....åårgh!

Anders, hvad med de to skruer i bunden, til forankrings stift, og fastgørelse af fodplade. Er de på plads og virker?

Kan ikke se det på billedet.