Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeps. Det gør vi altid da vi kører med backtracks. Nogle i bandet har klikket meget lavt så det fx kun er indtællinger de kan høre. Jeg nyder at spille med det da jeg aldrig behøver at spekulere på tempi. Det kræver lidt træning men så er det fedt.

Posted

Hey 😊

Har selv brugt metro i nogle år nu.

Bandet fik inears allesammen for et år siden og dermed også metro.

Det tog lidt tilvænning, men har simpelthen løftet niveauet i bandet. Vi spiller bare mere tight.

Posted

Jep det er dog kun mig og bassist der har click, men ja det øger tightheden, men samtidig kan man føle sig lidt fanget, og måske også føle at samspillet forsvinder lidt,... Men det vender man sig til:)

Posted

Et spørgsmål til jer der kører med in ears i hele bandet:

Hvordan er jeres set up rent praktisk?

Hvem styrer back track i bandet osv

Håber det er ok og ikke for off topic

Posted (edited)

Vi afvikler backtrack og klik fra Ableton som styres af vores keyboardspiller gennem et lydkort ned 4 udgange. (Backtrack i stereo og så klik i sit eget mono ud). Det sendes så til FOH mixer og sendes som monitor mix tilbage til hver af os. Ofte får jeg dog et direkte send fra Ableton så jeg selv kan styre niveauet på klikket på min egen lille mixer.

Edited by andersvestergaard
Posted

En rar ting når man kører med inear og backing er at undgå at lyden ændre sig for meget, derfor kører vi med en digital mixer med gemte presets og har så selv en lille mikser hver til at booste fx trommer eller click eller hvad man nu lige ønsker.

Vi afvikler fra stagetracker (fungerer super) styret af vores bassist via et par pedaler, mens vores guitarist står for lyden (da han er "trådløs" kan han også gå ud l og lytte mens vi spiller)