En Gave Til Dig!


pallis1

Recommended Posts

Hvis du har interesse for gamle trommer - især Ludwig!

Jeg har brugt hundredevis af timer over de sidste år, på at fotografere og bygge min hjemmeside op. Nu er den voksen nok til at komme ud i den store verden!

 

Den er opbygget responsivt, så du kan få optimalt glæde af den, uanset om du tilgår den fra mobil, tablet eller pc.

 

Der er over 2.500 billeder, så det kræver mere end en kande kaffe at komme hele vejen rundt!

 

Den er på engelsk, så alle kan få glæde af den.

 

Enjoy!

 

Og her er den så

 

 

Venlig hilsen

Allan Bode

 

vintageludwig.com

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

HOV!! du er fætter til Søren!!... Ej hvor sjovt.. du må hilse ham mange gange :-).. har kun spillet nogle få jobs med ham.. mit allerførste på Lades i sin tid.. med 1½ times varsel og uden repertoire.. hehe.. det var sgu "spændende".

Men vi har en fælles rigtigt god ven Finn Frost.. så vi har set hinanden ind imellem :-)

 

ej .. hvis det er dine alle sammen, så må du ta entré en dag, så ville jeg gerne studere dem tæt på. Er jo mildt sagt nørdet med trommer også ;-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Fantastisk samling! Jeg har haft luret lidt på den side et par gange, og savlet over gearet.

 

En ting jeg dog har hæftet mig ved, er din Satinwood lilletromme. Du skriver at den er fra 2001. Hvad baserer du det på? For så vidt jeg har kunnet læse mig frem til så var det en tromme de lavede i 1994 med det specielle WFL Jr. badge. Så jeg er lidt nysgerrig efter at høre om du har fundet noget om den som jeg har overset.

 

Og ud over det, ved du så om dæmperen er fabriksinstalleret? For på min synes jeg at den sidder for langt nede, så jeg troede at det var hjemmegjort af en tidligere ejer, men jeg kan se at din ser ud til at sidde lige så langt nede som min så måske det er Ludwig der har målt forkert? (Som om det skulle være noget nyt ;-) )

Link til kommentar
Del på andre sites

Fantastisk samling! Jeg har haft luret lidt på den side et par gange, og savlet over gearet.

 

En ting jeg dog har hæftet mig ved, er din Satinwood lilletromme. Du skriver at den er fra 2001. Hvad baserer du det på? For så vidt jeg har kunnet læse mig frem til så var det en tromme de lavede i 1994 med det specielle WFL Jr. badge. Så jeg er lidt nysgerrig efter at høre om du har fundet noget om den som jeg har overset.

 

Og ud over det, ved du så om dæmperen er fabriksinstalleret? For på min synes jeg at den sidder for langt nede, så jeg troede at det var hjemmegjort af en tidligere ejer, men jeg kan se at din ser ud til at sidde lige så langt nede som min så måske det er Ludwig der har målt forkert? (Som om det skulle være noget nyt ;-) )

Hej Dennis

 

Du har skarpe øjne....tak for det.

Du har ret, jeg har skrevet forkert. Trommen er fra 1996-97 ifølge Rob Cooks The Ludwig Book (biblen!).

Det er straks blevet rettet.

Jeg kan ikke tro andet end at dæmperen er fabriksmonteret. Den har ikke givet mig problemer eller anledning til undren! Det er rimeligt nemt at bukke dæmperen indvendigt så den sidder optimalt.

 

Venlig hilsen

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

wauw!!

 

nu ved jeg hvad julen skal bruges på! TAK!!!

 

VIGTIGT! Hvordan har du fået dem fotograferet? Det er vel ikke dine sæt alle sammen???!

 

Øhh, jo det er mine trommer!

Jeg har selv hobbynnørdet med fotograferingen. Byggede min dobbeltgarage om til fotostudie i et par år for at fotografere lilletrommerne. Det er ret udfordrende at fotografere krom. Alt spejler sig i det! Trommesættene fotograferede jeg i et stort studie som jeg lejede i et par dage......meget slæb frem og tilbage!

 

Der er stadig en del sæt mm. der skal fotograferes.

 

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Dennis

 

Du har skarpe øjne....tak for det.

Du har ret, jeg har skrevet forkert. Trommen er fra 1996-97 ifølge Rob Cooks The Ludwig Book (biblen!).

Det er straks blevet rettet.

Jeg kan ikke tro andet end at dæmperen er fabriksmonteret. Den har ikke givet mig problemer eller anledning til undren! Det er rimeligt nemt at bukke dæmperen indvendigt så den sidder optimalt.

 

Venlig hilsen

Allan

 

Jeg har desværre fået smidt biblen væk under en flytning, så den ligger og gemmer sig i en kasse et sted, så jeg kan ikke lige få kigget den igennem.

 

Her er kataloget fra 1994:

Ludwig%20Snares.png

 

Jeg ved ikke hvor lang tid de brugte WFL Jr. badget, men da din har så lavt et nummer må det være en af de første. Min har nummer 194 men ud af hvor mange er der vist ingen der rigtigt ved. Den var/er vist ikke helt så limited som de ellers prøver at bilde os ind

 

Mht. dæmperen så kan det være du har ret. Jeg synes bare at den, når den bliver strammet op, kommer til at sidde i en meget mærkelig vinkel. Det kan være at jeg lige skal prøve at bukke den lidt.

 

Jeg fandt lige et billede af den, og dæmperen sidder præcist samme sted som på den. (Nærmest i lige linje med hul til lugs) Så det er nok fabriksmonteret.

12002408_10153214379235197_1326829738119

 

 

Under alle omstændigheder er den en helt fantastisk flot tromme! Dog synes jeg at det klæder den bedre med bow-tie lugs, så det skal jeg have købt og installeret på den.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Øhh, jo det er mine trommer!

Jeg har selv hobbynnørdet med fotograferingen. Byggede min dobbeltgarage om til fotostudie i et par år for at fotografere lilletrommerne. Det er ret udfordrende at fotografere krom. Alt spejler sig i det! Trommesættene fotograferede jeg i et stort studie som jeg lejede i et par dage......meget slæb frem og tilbage!

 

Der er stadig en del sæt mm. der skal fotograferes.

 

Allan

 

Igen WAUW.. Ved godt hvor svært det er med krom.. Min erfaring er en god linse med så lavt f som muligt.. Og så blødt lys i store mængder. Du har klaret det RIGTIGT godt!

 

Stor respekt for det kæmpe arbejde!

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogen Ludwig Standard i samlingen :-)?

Nej ikke længere. Jeg har haft et helt sæt med matchende lilletromme men det er solgt for mange år siden.

Ludwigs Standard trommer er alt for undervurderet. De lyder fantastisk...faktisk med mere volumen end "pro" trommerne.

 

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Allan

 

Nogle af dine sæt og lilletrommer, kan jeg vist genkende, men HOLD NU KÆFT en samling...

"der kan jeg ikke helt følge med"

Absolut fine sæt ... takket være din pertentlighed :-) Sjovt du lige har en Lefima lilletromme med på plakaten - har den selv i Rød Glimmer via EFA.

 

... og ikke mindst godt fotograferet i gode vinkler. Godt kamera og studiefaciliteter !!

 

TILLYKKE med hjemmesiden - må lige studere den nærmere spec. det hvide Slingerland .

 

 

Hilsen Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Wow!

Flot side - lækre billeder!

Guf for os, der godt kan lide at tage billeder.....også af trommer.


Du spørger om information om Maya-mærket.

Det er et Hoshino Kougyo-brand - ligesom Santana, Aria, Hoshino, Trax og mange andre.

Altså ikke det Hoshino Gakki, der blev til Star/Tama - men stadig japansk.

Typisk med 8 lugs på 12 og 13", og senere modeller ofte med kopier af Rogers-lugs.

De fleste kedler ren Luan, senere dog også med noget birke-agtigt yderst og inderst.

Altid meget runde kedler, af og til (især de gamle sæt) med ret dårlige kanter. Hardware af bedre metal end visse årgange Tama og Pearl......

:-)

Et enkelt katalog er der her:


http://drumarchive.com/hoshino/

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej ikke længere. Jeg har haft et helt sæt med matchende lilletromme men det er solgt for mange år siden.

Ludwigs Standard trommer er alt for undervurderet. De lyder fantastisk...faktisk med mere volumen end "pro" trommerne.

 

Allan

Jeg er faktisk gladest for mine Standard sæt.. Altså kedlerne er jo de samme som sen 60'er Ludwig 3-ply.. Men ja.. De har faktisk en anelse mere power.. Weird

Noget af det er nok at de ofte er mindre slidt på kanterne så de originale 45 kanter står ret skarpe.

 

Love them..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu