Hvide Trommer

yding82
 Share

Recommended Posts

Hej i dejlige tromme mennesker.

Jeg har et spørgsmål ved ikke om det er det rigtige sted men her kommer det altså.

Jeg har nogle trommer jeg har købt af Jon en gang de har kobber farve og faktisk meget pæne men nu har jeg et lille projekt i maven og vil gerne starte med at gøre dem hvide. Hvordan gør jeg det letteste eller ikke lettest men på en god måde så det stadevik ser pænt ud. Har massere af tid til det lille/store projekt vil bare have et forslag hvordan man gør eller nogle der kender til et link. Jeg takker ydmygt og glæder mig til at høre hvad i har

Mvh kim

Guest jon petersen

Hej Kim!

Der er 3 veje - og den fjerde, som er at sælge/bytte og få nogle andre trommer, der allerede er hvide.

Men ellers kan du

• Male dem
  • Pille coatingen af og sætte ny på
  • Sætte tynd DC-Fix folie udenpå.

Uanset hvad du vælger, kan du eventuelt benytte lejligheden til at sætte bedre stortrommeben på eller andet - udfyldningen af gamle huller kan skjules af den nye finish.

Hvis du vil male, kan du gøre det udenpå coatingen, men det er på flere måder bedre at fjerne coatingen, slibe, spartle og male. Selve malingen vil være noget med flere lag - hvis du vil have en helt glat højglans overflade skal du sikkert sprøjte - eller få det gjort af en maler. Der er flere tråde om det i "Selvbyggerforum".

Hvis du vil coate med eksempelvis den hvide TW højglans wrap fra ST-drums, så skal du fjerne den eksisterende coating og lime ny på. Eksempelvis med tape, som det sikkert er nu, hvis jeg ikke tager fejl. Eller, bedre men mere besværligt, med kontaktlim. Der er masser af tråde om det i "Selvbyggerforum".

Lettest og billigst er det at købe DC-Fix folie - det fåes i en fin blank hvid.

Resultatet er OK, men der kan blive lidt luftbobler og buler omkring lugs, og finishen kan godt blive flået op af væltende stativer og lignende. Omvendt kan du sætte en anden eller samme farve på om et par år.....det er der også flere tråde om.

Held og lykke!

Jon

Edited by jon petersen

Tak jon altid en fornøjelse det hjalp meget så tror jeg det bliver at flå det gamle af pudse slibe spartel og så male det med en glans 1 million til den er flot og så ellers prøve at gøre nogle af dem til jomfru tønder

Tak jon altid en fornøjelse det hjalp meget så tror jeg det bliver at flå det gamle af pudse slibe spartel og så male det med en glans 1 million til den er flot og så ellers prøve at gøre nogle af dem til jomfru tønder

Hey

Jeg har fået ganske fine resultater med følgende metode:

1. Male med hvid maling (med mellemslibning og slut-slibning, så overfladen er helt jævn og mat)

2. Lakering med spraydåse

3. Slibning af lak, så overfladen er helt jævn og mat

4. Polering med polermaskine (på samme måde som man kan polere lakken på en bil)

Mvh. Jan