B.Ba Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Hej, jeg overvejer en TAMA 14x5,5" SLP marple classic lilletromme til ca. 2400kr er der nogen af jer som har kendskab til denne tromme, er den pengene værd og hvad er det egentlig for et projekt TAMA har fundet på, er det bare et salgs tricks 😎
Anders Olesen Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 (edited) Sound Lab Project er et projekt Tama søsatte for nogle år siden hvor man har fundet ud af hvilket træ der passer bedst til hvilke størrelser - både diameter og dybde. Så salgstrick... tjooo.. Men de har om nogen lanceret en lang rækker lilletrommer i fantastiske sammensætninger imellem materialer og størrelser der henvender sig til hver sin trommeslager. http://www2.tama.com/slp/index.html Edited February 17, 2016 by Anders Olesen
henrikrathje Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 enig.. synes faktisk de har lavet nogle gode lilletrommer til ret små penge, som lyder ret godt. check deres vintage maple også.. ret cool tromme til små penge..kommer seføli an på hvilken stilart du spiller mest
B.Ba Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 Ja ok, havde også hørt i Drumcity at de/den skulle være gode, men altid godt med andres mening, men lige et tillægsspørgsmål, den er ikke med støbte reifer, som jo bekendt giver trommen en mere kontant lyd, kan man så bare skifte dem ud, eller skal man lade være, den har en reife, som bukker ind over skindet😀
henrikrathje Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Ja ok, havde også hørt i Drumcity at de/den skulle være gode, men altid godt med andres mening, men lige et tillægsspørgsmål, den er ikke med støbte reifer, som jo bekendt giver trommen en mere kontant lyd, kan man så bare skifte dem ud, eller skal man lade være, den har en reife, som bukker ind over skindet😀 du kan sagtens skifte den til en støbt top reife.. hvis du absolut vil.. men der er en grund til den leveres med en sound arc reife (som den kaldes.. i virkeligheden er den en kopi af de klassiske vintage Sticksaver reifer fra Slingerland).. det giver mere bund og en mere åben lyd end en støbt reife. jeg ville lade den være.. men det er jo smag og behag bemærk at det ofte er rigeligt at skifte til en støbt topreife for at få fordelene.. men bemærk også at når du sætter en mikrofon på så er det tæt på umuligt at høre forskel på tonen i trommen. Den største forskel er at rimshots og cross sticks er tydeligere og kraftigere med støbte reifer.. til gengæld er der mindre bund. Jeg har altid en støbt reife liggene når jeg køber eller bygger nye lilletrommer.. og jeg tester altid om det er godt eller skidt. Min erfaring er at i 90% af tilfældene er det bedre med alm. eller sticksaver typen på lilletrommer.. der er dog enkelte trommer der fungerer bedst med støbte.. men igen.. det er ret subjektivt
B.Ba Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 Hej, det du nævner gir god mening, den er jo nok udviklet til at fungere bedst med den type reife, jeg var bare lidt nysgerrig på hvad man kan gøre med den, men hvis jeg kan få sådan en tromme, som bliver rost for ca. 2300kr-2400kr hvor er så forskellen til det de begynder at kalde en top lilletromme i ahorn, jeg har set på både TAMA og PEARL og de koster fra ca. 1200- 1500kr mere og opefter
henrikrathje Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Forskellen ligger ofte i hardware og finish uden på.. Og måske er det træ de bruger lidt bedre.. Lyden er ofte ikke bedre som sådan.. Men det er ofte kælet lidt mere for vigtige detaljer som kanterne, seidingen og lignende. Segmentet omkring 2400-3000 er ofte der hvor du får mest lyd for pengene.
B.Ba Posted February 18, 2016 Author Posted February 18, 2016 Tak for svarene, så bliver det vist sådan en jeg skal have 😀
Recommended Posts