Yamaha Metronome App - Lydkvalitet?

Nicolaj Fage-Lorenzen

Recommended Posts

screen568x568.jpeg

Jeg har brugt denne app noget tid nu, og den er super god, synes jeg. Har tidligere brugt Tempo, som har en lidt bedre sætlistefunktion.

Jeg bruger den på iPhone. Da jeg ville anvende den sammen med inear, så opdagede jeg dog, at lydgengivelsen af klikket er ret skidt. Det lyder godt på højttaleren, men som om det overstyrer ret vildt på hovedtelefoner.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende?

Har overvejet, om det mon var telefonen, der var kilden til problemet, men Tempos lyd er præcis den samme, og ret god, uanset om man bruger højttaler eller inear.

Edited by Nicolaj Fage-Lorenzen

har købt den.. men hvad mener du med "lydkvalitet"?

kan den erstatte en clickstation? nej... ikke hvis du vil have vibrations funktionen på beats over 120 bpm.. eller for den sags skyld på beats over 80 hvor du vil ha underdelinger med.

det er en ok lille metronom app.. men den største force er nok hvis du køber special kablet så du kan synce med en midi clock. Og så at du har den lille "mixer" til at lave niveauer på underdelinger.

som overall metronom/setlist app vil jeg stadig sige at "Tempo" er bedre.

Feks. er der en tåbelig ting.. når man har lavet en "song" og finder ud af man vil ændre tempo.. så kan man ikke editere den under "edit"!!.. man kan kun ændre navmet!..øhh?.. dv.s man kan bruge "current settings.. dvs. dem der pt. er valgt i det andet skærmbillede.. dem kan man ikke se.. så skal man tilbage der og ændre så det passer og så tilbage til edit igen..suk.. håbløst. man ender så med at slette den Song og lave en ny istedet.. det gør det utroligt bøvlet at arbejde med synes jeg.

enig

de er hårde for ørerne.. får nærmest mine trommehinder til at blafre/forvrænge..

men bruger du ikke "Tempo"? der kan du vælge en milliard forskellige.. og mere behagelige lyde..

Edited by henrikrathje

ahh.. du havde fået tekst under dit indlæg.. det var der ikke da jeg svarede på det.. sorry..

jeg bruge Tempo.. synes den er bedre..

købte kun Yamaha i håb om at de havde fundet en måde at kontrollere vibrationer på.. men det har de ikke.. desværre.