B.Ba Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 Jeg har et Yamaha Stage Coustum i birk af den nye model, og hvis jeg skal samligne det med andre semi prof. sæt må det vel bla. være Tama silverstar, Pearl vision og Sonor Essentials og måske PDP, som nogen af eksemplerne, jeg er er da også overordnet tilfreds med dem og til prisen, men hvad er egentlig jeres mening i samligning med de andre sæt, jeg har nævnt og så er der jo det med birketræets kvalitet, når man skal have birketræs trommer i high end kvalitet er det vel fra Norden og Sibirien, men hvor kommer den birk fra, som stage custum er lavet af. Det skal lige siges at der før på dette forum er sagt at de lyder rigtig godt, men hvor er så den storeforskel til High end. Det var en Lan smøre, håber i har nogle gode svar. 😊 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Copeland Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Topkvalitet efter min mening. Mindre end 1% af Verdens befolkning kan høre om det er et bedre sæt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.Ba Posted March 2, 2016 Author Share Posted March 2, 2016 OK, der er vel forskel på produktions metoden/lamineringen og selve finishen, og har det ikke indflydelse på lyden i kedlen? de er jo bygget i kina Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 (edited) Altså.. Joo.. Du hsr sådan set ret.. Sagen er bare: de gode steder i kina kan de i dag lave kedler som er FULDT på højde med japanske eller europæiske kedler. Den sidste version stage custom er så godt lavet at jeg ikke tror du ka finde meget at komme efter. Limningen er standardiseret hos yamaha så den fejler intet. Træet er godt, kanterne er super, hardware er i top. Jeg vil sige: du kan finde mange sæt der lyder anderledes.. Eller er flottere at se på.. Men lyd mæssigt er der altså ikke noget galt med dit stage custom.. Kan du lide den lidt komprimerede lyd i Birk, så er der NUL grund til at skifte sæt. Der hvor du betaler i de dyrere serier er mindre lyden end det er: små dyre krom detaljer, sjove Lugs der kan nogle sjove ting (som oftest er helt ligegyldige), lækker lak eller coating (det er dyrt) og en masse reklame. Når sæt når en hvis kvalitet.. Som stage custom.. Så er det som sagt mere et spørgsmål om hvilken lyd du søger, end det er om kvaliteten. Iøvrigt laver yamaha mange top sæt i Kina også.. Så det betyder ikke ringere kvalitet per definition!.. Lige som i alle andre lande er der godt og skidt. Stage custom er godt. Hvis jeg ville ha et Birk yamaha sæt så ville jeg ALDRIG bruge flere penge end et stage custom i nyeste version. Har haft recording custom mm.. Stage lyder mindst lige så godt.. Lidt anderledes men ikke ringere. Edited March 3, 2016 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.Ba Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 Super og tak, dejligt at høre det faktisk er gode trommer jeg har og når man er lidt ny i denne her tromme verden, er det fedt, man kan få noget viden på dette fantastiske forum 😀 så her fik jeg lige noget brugbart info. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Leonardo Pedersen Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 De nye stage custom har absolute hardware. Tidligere top serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts