westmark Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Jeg står og skal spille en koncert i Kristiansand i Norge, og sidst jeg gjorde det blev vi stoppet da vi kørte ud af færgen, hvor vi fik at vide at vi skulle have haft en oversigt med over alle instrumenter i bilen. Norge er jo som i ved udenfor EU og derfor skal sikre sig at vi ikke sælger instrumenterne under vores ophold. Vi fik dog lov til at køre videre, men jeg vil helst sikre mig denne gang. Er der nogen der ved hvordan/hvor man laver den liste over udstyr? Told og Skat's hjemmeside er ikke til så meget hjælp.- Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Når vi var på tour deroppe havde vi en kontakt på NRK. Han skrev altid at vi skulle spille live på NRK, således at det passede med at vi på ingen måde havde tid til at blive stoppet ved grænsen. Den virkede HVER gang:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Har siddet 5 timer på grænsen mellem Sverige og Norge for mange år siden. Det er et speditionsfirma, der skal/kan lave en fortegnelse over bilens indhold. Den skal vist så påtegnes ved indrejse og igen ved udrejse. Det er som sagt mange år siden, så det kan have ændret sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts