Fåuwh Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Hej! Jeg har det problem, at jeg har en tendens til at ligge for langt fremme i fills! Hvordan kan man afhjælpe det problem? Nogle der har nogen gode fifs eller øvelser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Benny Greb giver nogle gode tips om det på sin seneste DVD. Grundliggende handler det om at bevare fokus på pulsen og groovet selv om du spiller et fill. Prøv fx at sige pulsen højt mens du spiller fillet. Og øv dine fills laaangsomt til metronom, så du finder ud af hvor du presser tempoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tailleg Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Jeg har samme tendens, men kun i visse typer fils. Jeg er begyndt at optage mit trommespil, hvor jeg spiller forskellige rytmer og fills, som jeg føler, jeg har styr på. Det har man så bare ikke altid! Det gør ondt at høre på, men det er en god øvelse til at finde sine "svage punkter" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Klik og gap-tracks, hvor du øver dit fill der hvor der er "hul" i klikket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 enig.. gap click-tracks.. træn din puls... det tar tid.. regn med 2-3 md med 30-60min daglig træning... men det er MEGET SUNDT! og det vil give dig en tighthed du ikke anede du havde din bassist bliver også glad for det.. han får et anker at støtte sig op ad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fåuwh Posted March 18, 2016 Author Share Posted March 18, 2016 Tak for svar! Hvordan laver man et clickktrack med huller i? Hvilket program kan man bruge til det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 enhver rytmebox.. mener du en iOS app eller lignende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 bedste iOS app er denne efter min mening: https://appsto.re/dk/vKu2w.i få den inden den forsvinder.. den er gratis men er ikke ændret i 5 år! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fåuwh Posted March 18, 2016 Author Share Posted March 18, 2016 (edited) Okay, fedt Tak for de gode svar! Edited March 18, 2016 by Fåuwh Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Sachsenskjold Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Det er meget almindeligt, at man løber i fills og rundgange. Øv så meget som muligt - helst dagligt - til metronom. På den måde kommer man uvanen til livs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts