DaPhunk73 Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 (edited) Jeg faldt for nylig over stems til dette nummer, og jeg vidste med det samme, at den måtte jeg lave et cover af. Nummeret er i et ret elektronisk univers, så jeg fandt nogle af mine mindste og mest effekt agtige trommer frem. Main snaren er således en 10" Pearl Firecracker, og aux snaren er en 12" Remo march effekt snare. Og jeg brugte for første gang i rigtig lang tid en 8" tom. Der er ikke brugt meget ambience, overhead eller rum denne gang. Så få og tætte mics som muligt. Stor og lilletromme er desuden enhanced/doblet med et sample af sig selv, så bliver lyden lige tanden mere konsistent. Og det meste processering kan gøres på samplingen. Isolated drums version: Setup:24x16 Yamaha MCAN kick, Electrovoice n/d868 and Yamaha Subkick12" REMO march snare, SM57beta on top10x5 Pearl Firecracker, MJE-384 on top, AT 4033 on bottom8x8 Yamaha Recording custom rack tom, MD42110x8 Yamaha Recording custom rack tom, MD42114x14 Yamaha Recording custom floor tom, MD42114" Anatolian Passion bottom as top/14" Zildjian K hat bottom (MJE-384)17" Anatolian Emotion light crash17" Anatolian Diamond crash17" Dream Bliss crash on top of 14" Meinl Gen-x Filter ChinaBlack Lion Audio Signature Mod DIGI 002R and API 312 preamps.Custom Dale M7/Lundahl trafo LDC OH mics. Edited March 25, 2016 by DaPhunk73
August Ottsen Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Jeg er vild med dine covers Fedt nummer og super fede idéer. Du ligger bare lige in the pocket med kæmpe overskud.
Gravengaard Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Det er så lækkert det der...! Altid fed lyd og lækkert spil... Groooove! :-D Hvor kan man få fingre i sådan en Remo snare? Den lyder mega sprød!
DaPhunk73 Posted March 25, 2016 Author Posted March 25, 2016 Tak Rune! Remo har discontinued dem, så du skal nok være heldig at finde en på nettet..
Recommended Posts