Gandrum Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Hej TS'er Er der nogen forskel på et 22" Gretsch Permatone powerstroke 3 og et 22" Remo powerstroke 3 til min stortromme..? /Gandrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Nej. Ikke hvis det er af nyere dato. Remo laver skind til Gretsch på dets USA fabrik.. MEN hvis det er et Kina skind (UT, UA osv) så er der stor forskel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gandrum Posted May 3, 2016 Author Share Posted May 3, 2016 (edited) Skindet var påsat på en Gretsch stortromme ved køb i 1999-2000. Der var vel ikke Kina ting på Gretsch tilbage i den tid, eller hvad..? Kan jeg se på skindet hvorfra det er produceret..? Edited May 3, 2016 by Gandrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Nej. Ikke hvis det er af nyere dato. Remo laver skind til Gretsch på dets USA fabrik.. MEN hvis det er et Kina skind (UT, UA osv) så er der stor forskel. Hvad betyder UT og UA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 UA svarer til Ambassador. UT kan jeg ikke helt huske.. De har noget der ligner de fleste standard skind men med U-betegnelser. De er bare ikke NÆR de ægte i lyd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 (edited) Skindet var påsat på en Gretsch stortromme ved køb i 1999-2000. Der var vel ikke Kina ting på Gretsch tilbage i den tid, eller hvad..? Kan jeg se på skindet hvorfra det er produceret..? Nej. Så er det remo.. De tidlige udgaver stod der vist ikke meget på. De nyere er der et lille remo logo forneden mener jeg.. Men ikke altid. I gamle gamle dage.. Altså 80'erne eller tidligere lavede de deres egene skind.. Jeg var faktisk ret vild med dem.. De var lidt tykkere end remo mener jeg.. Men de nyere permatone er bare remo.Sjovt nok bruger de Evans på deres billigere serier Edited May 3, 2016 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Sjovt nok bruger de Evans på deres billigere serier [/quoene 😂😂😂😂😂😂😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Jeg bruger Evans på mine dyre serier, da Remo er nogle klamphuggere med deres profil på skindet! Watch Evans 360 and LEEEEEAAAAARRRRNNNN!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Ved nærmere eftertanke.... Jeg har kun dyre serier! Altså i nypriser tilbage i 80'erne og 90'erne! 😂😂😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Jeg har hørt at der er 10.000 danske arbejdspladser i at vælge Evan360... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 jeg har erfaret at der kun er problemer med old-gamle skæve Gretsch kedler.. har NADA PROBLEMAS med mine 8-9 sæt og 25 snares.. just sayin Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 iøvrigt er de seneste Remo skind jeg har købt af bedre kval end tidligere.. coating sidder bedre fast og er tykkere.. try it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 må dog med skam sige at jeg har 2 snares hvor Evans G1 er bedre end ambassador.. men i dobbelt lag er der INTET der slår Emperor.. slut prut finale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Jeg har hørt at der er 10.000 danske arbejdspladser i at vælge Evan360... Hmm.. that's not what I heard.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Hmm.. that's not what I heard.. J/K Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Jeg er også fan af F18 istedet for det eurofighter crap... men det er en anden sag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 Jeg har også erfaret det med coating på Remo's skind.. Har netop købt Vintage Emperor til mine Gretsch Roundbadge, og de sidder fint og flot, og lyder skide godt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts