henrikrathje Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 (edited) Hey Har gået lidt og kigget på en alu kedel jeg fik af Nimbas for et år siden. Den var en beta han ikke var tilfreds med, den var en anelse for bred.. og ikke helt rund og plan.. jeg gik igår igang med at plane den, fik fixet rundheden 99,5% og så lavet kanter, snare beds og boret ud til lugs... Har poleret den møjsommeligt i samme retning hele vejen rundt med ståluld 000 (nøj! det gir sorte fingre!!). synes sgu den er blevet fed... og er for mig en måde at mindes ham knægten på. Jeg håber den lyder så godt som jeg håber... så blir den brugt! For at man ikke skal være i tvivl så lavede jeg et lille custom Nimbas logo.. i black sparkle delmar.. tja.. synes det passer fint til stilen.. close up (det er ikke flækket.. det er lyset der laver weirde genskind!) Indersiden tja.. ville bare vise jer den Gir lyd når jeg har testet den.. måske den lyder godt Edited May 7, 2016 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickle Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Den ser virkelig godt ud, og fedt med et lille hurtigt badge Tillykke med den, og forhåbentlig lyder den godt. Hvad er størrelsen, og hvor tyk er kedlen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalEl Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Fedt Henrik. Nimbas sidder helt sikkert og smiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 7, 2016 Author Share Posted May 7, 2016 tak tsk tsk.. glemmer jeg dælme detaljerne.. suk.. den er 14"x6".. 2 mm tyk aluminium.. så lidt tykkere end normale alu..bukket og svejset sammen..samlingen ses lidt til venstre på sidste foto pga. tykkelsen så er der ingen buk på kanten men bare slebet rundt.. tar tid skulle jeg hilse og sige Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 7, 2016 Author Share Posted May 7, 2016 Fedt Henrik. Nimbas sidder helt sikkert og smiler tak... det håber jeg.. har gjort mit bedste... skal lige checke om snare beds er ok en af dagene.. de er kun 1,8 mm pt.. måske de skal være lidt dybere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 7, 2016 Author Share Posted May 7, 2016 nåå ja.. og så er der Retro stick saver hoops på og en fosfor bronze seiding... en Gibraltar luxus strainer (simpel og virker bare) og en trick butt end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Hentrich Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Hold nu op hvor ser det godt ud! Og som KalEl skriver, så må Nimbas sidde og smile deroppe. Godt, godt arbejde Henrik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 7, 2016 Author Share Posted May 7, 2016 Tak Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki Strandholdt Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Rigtig flot arbejde! Er sikker på Nimbas kigger med deroppe fra og er stolt over det arbejde du har lagt i den og det flotte resultat du har opnået 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 7, 2016 Author Share Posted May 7, 2016 Tak Niki.. det håber jeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBJ Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Som altid - god stil 👍 Respekt herfra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grevens Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 - sidder bare lige så stille og smiler ... flotte billeder ... en reminder om at vi skal være gode ved hinanden mens vi er her - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Mains Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 (edited) Du har ret René og det er du....... Gider du ikke komme hjem til mig og hente en håndfuld kedler, der lige skal slibes plane og have rettet kanter - her i weekenden - så de kan bruges i næste uge ? Please.... så gir jeg en øl som sidst Jørgen ....Og FLOT tromme Henrik --- god ide Edited May 8, 2016 by Dr.Mains Link to comment Share on other sites More sharing options...
bcdrum Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Lækkert, kvalitetsarbejde. Som altid👍👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HWWAL Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Nej hvor er det fedt lavet! Så fik man lige dagens smil her i en travl metro. Super go stil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Wauw - den er virkelig flot! En rigtig god måde at mindes Nimbas på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rettmer Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Flot arbejde af dig og Nimbas- sidder også med smil på læben. Hvordan virker kedlen uden skind på- stabil?? Når nu der ikke er rerings i Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 (edited) Den er ikke så stabil som med "ring" men pga. de 2 mm tykkelse så er den forbavsende stiv.. Med hardware på er den super stabil såvidt jeg kan bedømme. Med skind på er den klippe stabil. Og feks. Dunnet laver jo voldsomt dyre lilletrommer på samme måde.. Sååå.. Det burde være ok. Edited May 8, 2016 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
joma Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Super flot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Flot! Jeg har også et par nimbas kedler,bl.a en 13x8, som skal skæres lidt ned ved lejlighed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Gundelach Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Virkelig flot! 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Hvor er den flot, Henrik. Igen har du lavet et meget flot stykke arbejde, og jeg er sikker på, at kære Nimbas sidder og smiler deroppe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 det håber jeg.. nu vil jeg teste den i ugens løb.. sidst på ugen.. så melder jeg lige tilbage om den er lækker at lytte til også Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsRiis Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Smuksak! Som 100% sir' Småkage! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts