Nimbas Memorial Snare Nr.1

henrikrathje
 Share

Recommended Posts

Hey

Har gået lidt og kigget på en alu kedel jeg fik af Nimbas for et år siden. Den var en beta han ikke var tilfreds med, den var en anelse for bred.. og ikke helt rund og plan..

jeg gik igår igang med at plane den, fik fixet rundheden 99,5% og så lavet kanter, snare beds og boret ud til lugs... Har poleret den møjsommeligt i samme retning hele vejen rundt med ståluld 000 (nøj! det gir sorte fingre!!).

synes sgu den er blevet fed... og er for mig en måde at mindes ham knægten på. Jeg håber den lyder så godt som jeg håber... så blir den brugt!

Ln4kNgr.jpg

MuOlL0p.jpg

For at man ikke skal være i tvivl så lavede jeg et lille custom Nimbas logo.. i black sparkle delmar.. tja.. synes det passer fint til stilen..

0b1J0xb.jpg

close up (det er ikke flækket.. det er lyset der laver weirde genskind!)

x8eHzAp.jpg

Indersiden

QnswcGl.jpg

tja.. ville bare vise jer den :-)

Gir lyd når jeg har testet den.. måske den lyder godt ;-)

Edited by henrikrathje

tak

tsk tsk.. glemmer jeg dælme detaljerne.. suk..

den er 14"x6".. 2 mm tyk aluminium.. så lidt tykkere end normale alu..bukket og svejset sammen..samlingen ses lidt til venstre på sidste foto

pga. tykkelsen så er der ingen buk på kanten men bare slebet rundt.. tar tid skulle jeg hilse og sige :rock:

Du har ret René og det er du.......

Gider du ikke komme hjem til mig og hente en håndfuld kedler, der lige skal slibes plane og have rettet kanter - her i weekenden - så de kan bruges i næste uge ?

Please.... så gir jeg en øl som sidst :tu:

Jørgen

....Og FLOT tromme Henrik --- god ide :tu:

Edited by Dr.Mains

Den er ikke så stabil som med "ring" men pga. de 2 mm tykkelse så er den forbavsende stiv..

Med hardware på er den super stabil såvidt jeg kan bedømme.

Med skind på er den klippe stabil.

Og feks. Dunnet laver jo voldsomt dyre lilletrommer på samme måde.. Sååå.. Det burde være ok.

Edited by henrikrathje