40 År Som Slager ...

søs

Recommended Posts

Hej med-slagere!

Nu har jeg så lige fejret mit 40-års jubilæum som trommeslager. I 1976 var vi 4 gutter, der - fra helt bar bund - startede et band ... og da vi boede i Vildbjerg, hed vi s'fø'li' "Wild Mountain". Vi spillede udelukkende kopi-numre den gang - og ligeledes osse til jubilæet.

Det foregik på Hotel Vildbjerg, hvor der var plads til ca. 200 tilhørere .. og der var fyldt godt op. Vi spillede 2 sæt - i første sæt spillede vi nogle af de numre, vi havde på repertoiret i 70'erne. I andet sæt spillede vi numre, som vi nok ville spille i dag, hvis vi stadig var sammen i bandet ...

Nu skal man ikke tage fejl af et sådant jubilæum - ej heller af publikummet, som mestendels var i den "ældre" ende (som os) .. og endda vestjyder de fleste. Der var gang i festen, og salen kogte ...

WM%201.jpg

WM%202.jpg

WM%203.jpg

Her er et mere roligt eksempel på, hvad vi spillede den aften:

Og et lille mix af numre - næsten udelukkende 60/70'er numre:

Edited by søs

TILLYKKE Søren med 40 års trommejubilæum - det er lang tid siden. Jeg har selv prøvet det, og husker den første skolefest vi spillede til - med nyt blåt "Pearl Konfirmationssæt".

Vi har så ikke haft nogen reunion........og ses ikke mere.

Ærgeligt at kameraføreren ikke får dig rigtig med på Youtube klippet.

mvh. Jørgen

Åhhh ja. Back in the days.

I spiller sq godt.

Lyder og ser ud som en rigtig god aften.

Tak for det. Normalt spiller vi ikke sammen i denne konstallation, og vi havde kun øvet numrene 3 gange - så jo, det gik vist helt ok ... og det VAR en virkelig god aften.

Og tak til Mains - mit første spillejob i maj 1976 var osse på et blåt Fiber Wood Pearl-sæt, som min far købte hos Eskildsen Musik i Herning. Jeg betalte så tilbage til ham i løbet af de næste måneder ...

Tilykke med jubilæet! :tu:

Har du haft nogle pauser imellem eller har du spillet konstant i de 40 år?

Tak!

Jeg har været totalt "trommesæt-løs" i årene 1981-1983 + 1989-1991 + 2000-2002. Dog har jeg i disse perioder spillet lidt "jam" - og ind i mellem lånt tromme-sæt.

Så alt i alt har jeg nok "slet ikke spillet" i sammenlagt 4-5 år ud af de 40 ...

Har du lyst at se min "musik-historie", kan du gøre det her:

http://skjelmose.mono.net/8818/Min%20musik%20-%20klik%20her!

Edited by søs

Tak for det. Normalt spiller vi ikke sammen i denne konstallation, og vi havde kun øvet numrene 3 gange - så jo, det gik vist helt ok ... og det VAR en virkelig god aften.

Og tak til Mains - mit første spillejob i maj 1976 var osse på et blåt Fiber Wood Pearl-sæt, som min far købte hos Eskildsen Musik i Herning. Jeg betalte så tilbage til ham i løbet af de næste måneder ...

Har du haft nogle pauser imellem eller har du spillet konstant i de 40 år?

Så må søs sgu have ondt i armene efterhånden...! :cigar:

Men det er et flot jubilæum, så tillykke med det Søren

• Upvote 1

Tak!

Jeg har været totalt "trommesæt-løs" i årene 1981-1983 + 1989-1991 + 2000-2002. Dog har jeg i disse perioder spillet lidt "jam" - og ind i mellem lånt tromme-sæt.

Så alt i alt har jeg nok "slet ikke spillet" i sammenlagt 4-5 år ud af de 40 ...

Har du lyst at se min "musik-historie", kan du gøre det her:

http://skjelmose.mono.net/8818/Min%20musik%20-%20klik%20her!

Imponerende historie - jeg tror at næsten alle, der kke er fuld-prof, har haft pauser ind imellem - har selv holdt et par 'karrierer pauser'. Ærgerlig med sættene der blev solgt, men kærrester og motorcykler kræver jo sit :)