Trommeslagerens Monitorrack Deluxe


The Drummer

Recommended Posts

Nu skal det være!

Vil samle et nyt monitorrack - specielt til trommeslager, dvs. Ihvertfald hvad jeg ønsker på job.

Jeg smider lidt billeder op af det hele når det er færdigt, og håber I vil kigge med?!?

 

Skal ha' bestilt lidt dele hjem, men her er planen som følgende:

 

4 units rackcase.

In front

- Dbx 30 bånds eq.

- Shure Psm900 trådløs in-ear.

- Aura 75 watt buttkicker.

 

At back

- 2 units ventilationsplade

- 1 units blindplade

- 1 units stikplade m.

- Powercon in.

- XLR (aux-signal) input fra hovedmixer.

- XLR (aux-signal) output til f.eks. Scenemonitor aktiv/passiv.

- Output buttkicker.

- Clicksignal input, f.eks fra SPD-sx, IPad mv.

- Powercon out til f.eks. Aktiv monitor, laptop, electronics mv.

 

Må ud og ha' spidset loddekolben, samt fundet den gode afisoleringstang frem - nu skal der leges elektronikmekaniker.

 

Stay tuned!

 

- Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende projekt! Jeg vil dog tilslutte mig Rune og anbefale kablet in-ear, medmindre omstændighederne nødvendiggør et trådløst system.

 

Jeg byggede selv for ikke så længe siden et lignende rack, som du lige kan få mine erfaringer med. Racket består af:

- Tascam LM8-ST linemixer

- Buttkicker BKA1000-N forstærker

- Behringer BTR-2000 metronom og tuner (eneste rackmonterbare metronom jeg kunne finde)

- RME OctaMic II (mulighed for 8 ekstra mic pres via ADAT)

 

Bagpå sidder et stikpanel med 2x XLR ind og 2x monojack ind (begge monitor) samt et ekstra monojack ind for eksternt click. Metronomen i racket er kablet internt, og Buttkickeren kan styres via linemixerens AUX. Endelig sidder i linemixeren et minijack, så jeg kan tilslutte iPad el. lign.

 

10943231_10152521560175957_296579749_n_z

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid spillet med kablet in-ear, og som trommeslager render man sjældent rundt, så trådløs er nærmest overflødigt, MEN sidste år fik hele orkesteret tilbudt 4 stk Shure PSM900 til en utrolig god pris. De havde kørt som udlejning, og været fastmonteret fra dag ét af. Det giver godt at være ballemusiker i Sønderjylland, så pengene skal bruges, og endnu vigtigere - der skal være noget at trække fra! 😊

Så I bund og grund er det grunden til jeg kører trådløs, plus jeg skal ikke tænke på at unplugge kabel når jeg går til pause, skal ryge, fjolle rundt på scenen, eller i baren. Det er blot at rejse sig og gå, så absolut pengene værd.

 

Fedt nok Achermann!

Jeg har tidligere haft en submixer til at kontrollere in-ear på flere måder, men den har jeg sløjfet denne gang, da jeg har alle justeringsmulighederne resten af vejen rundt. 😊

Jeg glæder mig til det er helt færdigt, og selvfølgelig til at vise jer elektronikboxen.

Redigeret af The Drummer
Link til kommentar
Del på andre sites

Achermann, hvad bruger du den der RME fætter til? Jeg er ret ny i de her opsætninger og kan næsten regne ud hvad den gør men ikke hvordan du bruger den i setuppet ><

 

Til trådstarter: undskyld for evt. off topic.

 

Jeg bruger den heller ikke ret tit. Men den har to formål:

- Hvis vi f.eks. har en 16-kanals pult med ADAT, kan jeg supplere med 8 preamps

- Når jeg indspiller trommer i øveren har jeg 8 (gode!) preamps ud over de 2 i mit lydkort

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Til trådstarter: undskyld for evt. off topic.

 

Jeg bruger den heller ikke ret tit. Men den har to formål:

- Hvis vi f.eks. har en 16-kanals pult med ADAT, kan jeg supplere med 8 preamps

- Når jeg indspiller trommer i øveren har jeg 8 (gode!) preamps ud over de 2 i mit lydkort

å

 

Helt i orden! Jeg var egentlig også nysgerrig, men nu giver det mening :)

Redigeret af The Drummer
Link til kommentar
Del på andre sites

Langt de fleste dele er landet, og jeg er ved at skrue sammen. I første omgang få placeret det grove, dvs. Forstærker, in-ear og dbx.

Forstærkeren er ikke beregnet til rackmontering, men ved at sysle lidt med nogle bundskruer, samt benytte en 19" rackhylde og bore lidt ekstra huller i den, ja så hjælper det en del.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu