Recommended Posts

Posted

Hej forum!

Jeg er lidt interesseret i at vide, hvordan I ville finansiere jeres ultimative drømme sæt, hvis I havde fået muligheden for at købe lige netop det som I drømte om? Dog hvor tilbudet kun var til rådighed i øjeblikket og du skulle sige ja eller nej til det mens du stod der og ikke havde mere på dig end det du stod i?

Personligt forestiller jeg mig at jeg ville sælge både krop og sjæl til banken, et finansieringsselskab eller et online forbrugslån? Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at få fingrene i det, ringe rundt til venner og bekendte for at høre om der var nogen som kunne være behjælpelige?

Diskussionen her kommer sig af at vi sad et par venner (over en enkelt øl eller to) her i fredags og talte om hvordan vi ville få råd til det ultimative trommesæt, hvis vi stod i en butik og fik det tilbudt som et once-in-a-lifetime-køb?

Hvad siger I? Hvad ville I gøre?

På forhånd tak for alle sjove/skæve/skøre indlæg! Jeg glæder mig til at læse dem :-)

Posted

Jeg ville hæve pengene i banken og købe sættet. :dev:

I øvrigt tror jeg ikke på begrebet once-in-a-lifetime trommesæt for mit vedkommende, dertil har jeg haft for mange rigtigt gode sæt gennem tiderne. At jeg så fik købt et af de to sæt, jeg nu har, allerede i 1981 (det er jo part-of-a-lifetime, kan man sige), var rent tilfældigt, for jeg vidste ikke så meget om trommer dengang. Jeg synes blot at de mahognifarvede Tama Superstar var vildt flotte.

Dengang tog jeg et studielån, noget som jeg ellers havde sat mig for ikke at gøre.

Posted

Her kommer det kedelige indlæg 😃😃

Jeg køber kun trommeting hvis jeg har pengene til det,

ellers ville jeg have solgt min sjæl/ kone/ første fødte osv mange gange 😉😉

Posted

Jeg har prøvet præcis din situation to gange i mit liv. Første gang i 2001, hvor jeg jeg fandt et Ludwig i en kælder og skulle slå til med det samme. Jeg ringede til min mor, som sagde nej. Jeg lagde på. Ringede op igen og fik fat i min far der sagde ja:) 15 år senere var da jeg fik tilbudt mit drs. Her var der ikke samme hastværk, men jeg solgte et crystalite og mit ayotte for at få råd. Disse to eksempler er i øvrigt også vand på Eriks mølle. Der er alt for mange fede sæt til at man kun har ét:)

Posted

Hvor er jeg glad på jeres vegne! :)

- Jeg har forstået nu, at det ikke er så let igen at fastsætte diverse trommesæt som et once-in-a-lifetime sæt, så jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål og så vender jeg tilbage ;-) hold både øjne og øre åbne!

Posted

Personligt forestiller jeg mig at jeg ville sælge både krop og sjæl til banken, et finansieringsselskab eller et online forbrugslån? Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at få fingrene i det, ringe rundt til venner og bekendte for at høre om der var nogen som kunne være behjælpelige?

Er det dig Amalie?

• 9 months later...
Posted

Well. Jeg har en kassekredit jeg ager til tager fra.
Hvis man kan styre det og har lyst til det, synes jeg det er den nemmeste vej at gå.
Men det er ikke billigt (interest is a b***h) -_-:dev:

• 1 month later...
Posted

Da jeg desværre ikke har flere konfirmationspenge tilbage - er kun en ting at gøre:

Løbe ned i banken og tage et godt solidt lån,

og hvis banken ikke er med på den,

hvilket de dsv. ikke altid er..

ville jeg sælge de ting, jeg ikke bruger så meget...

• 2 weeks later...
Posted

nu om dage er det

( ihvertilfælde hvis det er så heldigt at drømmesættet

eller hvad det nu er man ønsker sig ! befinder sig i 4sound )

muligt at låne rentefrit hvilket jeg har gjordt et par gange

sidste lån var  hardcases til mit stavsæt

5000 slask rentefrit

til 500 om måneden :doo:

gert

Posted

Hvis man skal have sit drømmesæt, synes jeg, man skal finde sig tiden til at finde det rigtige sæt (det kan være noget af en jagt) og derefter give sig tiden til at få pengene i hus.  Og der er jo oftest kun en vej til at få penge - nemlig at tjene dem via arbejde.

Så jeg vil råde dig til at få et arbejde og spare pengene op - sådan ville jeg selv gøre det for at besvare din overskrift :-)

Og husk at arbejde er mange ting - det kan være at spille trommer i band i weekenden til en 50-års fødselsdag hos din kammerats onkel eks. :) 

Held og lykke med det!