Mads Valther Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Kære slagere. Kender I fornemmelsen af at have fået en god ide, for bagefter at opdage at ideen er kommet før, bare i endnu bedre og mere genial form? Og at I bare havde glemt sangen i mellemtiden.... PIS!!!! I mit orkester har vi længe rodet med diverse støjstemninger, rumklange etc. Med erhvervelsen af vores flygel har vi prøvet at bevæge stemningen mod det dystre og mystiske. Da vores studie jo i øjeblikket er revet ned var vi forleden i sommerhus. Her prøvede vi at lave en sang med fokus på at være omkring selve beatet, så man først fik præsenterede pulsen et stykke inde i nummeret. Problemet var bare at vi først for sent opdagede at vi ledte efter "Pyramid Song" af Radiohead. I mine øjne et sandt mesterværk, som jeg derfor fik lyst til at dele her. Lyt med til det bedste af alle verdener i dette nummer. Fantastiske klange, jazzede trommer, you name it = fremragende sangskrivning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Klejnstrup Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Det er så smukt et nummer!!! Må man ikke få lov at høre jeres 'version'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engdrums Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Pisse godt nummer! Del del del jeres:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted September 23, 2016 Author Share Posted September 23, 2016 Ja vi slettede simpelthen vores demo, for jeg gav helt op. Det er jo på et helt helt andet og niveau.... Øv. Vi lavede andre demoer i stedet, men det er ikke noget som er godt nok til jeg vil dele... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Det er da også jeres egen skyld så. Hvis I nu prøver at lave noget der lyder lidt lige som Ray Dee Ohh i stedet for lidt ligesom Radiohead, så har I nok bedre chancer for at slå originalen. Bare en anbefaling... Det kunne f.eks være "Brændende Lebber" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted September 23, 2016 Author Share Posted September 23, 2016 Ja, du har ret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 (edited) ...rodet med diverse støjstemninger, rumklange etc. Med erhvervelsen af vores flygel har vi prøvet at bevæge stemningen mod det dystre og mystiske. ...en sang med fokus på at være omkring selve beatet, så man først fik præsenterede pulsen et stykke inde i nummeret. Mads for fanden, op på hesten igen! Det konceptet er bredt nok til både at rumme en ranglede englænder med skæve tænder og The Valthers. Forestil dig Rembrandt gi' op fordi Caravaggio hundrede år før ham vist også var lidt frisk med de brune nuancer. Shakepeare der i teenage-årene helst undgår vokaler for det er bare so-yesterday. Eller Th. Helmig som ikke vil udgive flere album fordi han jo bare kloner sig selv...erm... okay der skøjtede den ad banen for mig...du ved hvad jeg mener. Gå imod mørket, Trofast. Fedt nummer i øvrigt Briterne kan noget med at ha' ondt på en måde, som får englene til at græde med. Edited September 23, 2016 by Gabriel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louie Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Det er da også jeres egen skyld så. Hvis I nu prøver at lave noget der lyder lidt lige som Ray Dee Ohh i stedet for lidt ligesom Radiohead, så har I nok bedre chancer for at slå originalen. Bare en anbefaling... Det kunne f.eks være "Brændende Lebber" Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Flot nummer. Synes bare at trommer og klaver kolliderer lidt rytmisk. Men man skal måske have mere øl for at det lyder genialt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted September 23, 2016 Author Share Posted September 23, 2016 Jeg tror det er helt bevidst at de skal bevæge sig omkring pulsen. Synes det lykkedes fabelagtigt, men man lytter jo forskeligt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Selvfølgelig, det er jo den rytmiske finesse i nummeret. Om man synes det fungerer eller ej, afhænger af ørene og forståelsen. Det er nok der det halter for mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts