Når Man Opdager Man Taber Til Det Geniale

Mads Valther

Recommended Posts

Kære slagere.

Kender I fornemmelsen af at have fået en god ide, for bagefter at opdage at ideen er kommet før, bare i endnu bedre og mere genial form? Og at I bare havde glemt sangen i mellemtiden.... PIS!!!!

I mit orkester har vi længe rodet med diverse støjstemninger, rumklange etc. Med erhvervelsen af vores flygel har vi prøvet at bevæge stemningen mod det dystre og mystiske.

Da vores studie jo i øjeblikket er revet ned var vi forleden i sommerhus. Her prøvede vi at lave en sang med fokus på at være omkring selve beatet, så man først fik præsenterede pulsen et stykke inde i nummeret.

Problemet var bare at vi først for sent opdagede at vi ledte efter "Pyramid Song" af Radiohead. I mine øjne et sandt mesterværk, som jeg derfor fik lyst til at dele her.

Lyt med til det bedste af alle verdener i dette nummer. Fantastiske klange, jazzede trommer, you name it = fremragende sangskrivning!

Det er da også jeres egen skyld så.

Hvis I nu prøver at lave noget der lyder lidt lige som Ray Dee Ohh i stedet for lidt ligesom Radiohead, så har I nok bedre chancer for at slå originalen. Bare en anbefaling...

Det kunne f.eks være "Brændende Lebber"

...rodet med diverse støjstemninger, rumklange etc. Med erhvervelsen af vores flygel har vi prøvet at bevæge stemningen mod det dystre og mystiske.

...en sang med fokus på at være omkring selve beatet, så man først fik præsenterede pulsen et stykke inde i nummeret.

Mads for fanden, op på hesten igen! Det konceptet er bredt nok til både at rumme en ranglede englænder med skæve tænder og The Valthers.

Forestil dig Rembrandt gi' op fordi Caravaggio hundrede år før ham vist også var lidt frisk med de brune nuancer. Shakepeare der i teenage-årene helst undgår vokaler for det er bare so-yesterday. Eller Th. Helmig som ikke vil udgive flere album fordi han jo bare kloner sig selv...erm... okay der skøjtede den ad banen for mig...du ved hvad jeg mener. Gå imod mørket, Trofast.

Fedt nummer i øvrigt Briterne kan noget med at ha' ondt på en måde, som får englene til at græde med.

Edited by Gabriel

Det er da også jeres egen skyld så.

Hvis I nu prøver at lave noget der lyder lidt lige som Ray Dee Ohh i stedet for lidt ligesom Radiohead, så har I nok bedre chancer for at slå originalen. Bare en anbefaling...

Det kunne f.eks være "Brændende Lebber"

:lol::lol::lol: