NiclasBramming Posted October 15, 2016 Share Posted October 15, 2016 Hej trommeslagere. Jeg søger på mgk til februar og øver derfor en del på primavista. Mit problem ligger i at jeg har svært ved at finde nye noder som er passende at øve dette til. Altså ikke for svære noder, men hellere ikke for nemme. De noder som jeg har øvet indtil videre kan jeg så småt huske, så jeg skal have fat i nogle nye, hvis jeg skal få noget ud af det har i nogle bud på nogle bøger eller hjemmesider med noder som kunne være passende til dette formål? Målet er at lave en slags primavista mappe VH Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 15, 2016 Share Posted October 15, 2016 Dante Agostini har lavet en hel serie af slagsen. Nu kan jeg ikke lige huske hvad de hedder, men de første par stykker burde fint dække dig behov til mgk Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 15, 2016 Author Share Posted October 15, 2016 Du tænker på solfege rythmique, ikke? Dem jeg har kigget på er kun med lilletromme etuder, hvilket er vigtigt, da det nok højst sandsynlig kommer til at indgå i prøven.. jeg tænker dog mere på nogle noder som er til trommesæt og ikke blot lilletromme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Nej, han har lavet en serie for trommesæt, men jeg kan dom sagt ikke huske titlerne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Det er dem her, Préparation au déchiffrage: https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=agostini+preparation De er ikke alle lige egnede til dit formål, som formentlig er en fuldt udskrevet prima vista, men jeg mener at i hvert fald 1-4 er fornuftige. 4 er svær! Prøv evt. at forhøre dig i de hjemlige trommeforretninger før du begynder at bestille på Amazon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 16, 2016 Author Share Posted October 16, 2016 Åhh okay. Det vidste jeg ikke. Tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 19, 2016 Author Share Posted October 19, 2016 Inden jeg køber Dante agostini bogen, ville jeg lige spørge om der er andre som jeg også skal tage i betragtning? Hasse tang: er bogen udelukkende på italiensk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 Der er forklaringer på fire sprog, herunder engelsk. Hvilket i princippet er ligemeget, eftersom noder er et fælles globalt skriftsprog. Vi musikere kan faktisk noget som ingen andre kan i så henseende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 19, 2016 Author Share Posted October 19, 2016 Ja vi har fat i noget! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 Hvis du kan vente til i aften med at bestille kan jeg lige tjekke hvilke det er jeg har - jeg kiggede dem alle igennem dengang jeg købte, og ikke alle var som sagt lige relevante. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 Det må du meget gerne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 Jeg har 1, 3, 4 og 10 liggende. 1, 3 og 4 er med fuldt udskrevne charts (og nogle andre øvelser), mens 10'eren mere minder om big band charts med form, breaks, stiknoder o.l., og ikke fuldt udskrevne rytmer og fills. 2'eren har jeg muligvis undladt at købe af ren nærighed, det husker jeg ikke. Jeg vil mene at nummer 3 svarer nogenlunde til mgk-niveau, måske lidt over - det er mange år siden jeg selv søgte ind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 Mange tak få hjælpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalEl Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Der er forklaringer på fire sprog, herunder engelsk. Hvilket i princippet er ligemeget, eftersom noder er et fælles globalt skriftsprog. Vi musikere kan faktisk noget som ingen andre kan i så henseende... OT, men matematik kan nu noget i samme retning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Du kan evt. selv prøve at skrive nogle beats ned? Det er også en virkelig god øvelse. Både skrive noget først og så spille det - men også spille noget først, og notere det ned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 God idé! Det skærper helt klart læseevnerne at skrive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted October 21, 2016 Author Share Posted October 21, 2016 Tak for tippet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Hansen (Mrjazz) Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Jeg søgte ind på MGK tilbage 2013.. Og den måde jeg øvet prima vista på var, at tage en sangbog hvor der står en masse noder i.Selvfølgelig skal du ikke spille sangene med toner, men bare rytmen.. Hvis det giver mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Sachsenskjold Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Til lilletromme kan anbefales: Morris Goldenberg: Modern School for Snare Drum Til trommesæt kan anbefales: Tom Hapke: 66 drum solos Generelt er min erfaring, at du bedst træner bladspil ved at øve lidt af det hver dag. Altså musik du ikke som sådan fortolker eller forfiner, men blot spiller igennem. God fornøjelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts