16" Rest

theghoul
 Share

Recommended Posts

Jeg vil bygge en 16" cocktailtromme af to 16" tønder så man kan justere den i højden og evt have muligheden for at dele den i stortromme og hængetam så jeg kan konvertere til cafesæt. Jeg skal bruge en 16" rest min. 6" høj. Nogen der har en rest at sælge?

Jeg har med held lavet en cocktail bd af 2 14" milinium kedler og limet dem sammen indvendigt med masonit plade med spor så den kan bukkes :) lyder fed.

Hvis du mangler et cocktail kit så har jeg et komplet peace ikke deres skrabede model som mange af deres begynder sæt.

Bd er 14 x17" og så kan man sætte snaren ovenpå samt en hihat holder, bækkenholder og 10 " Tom :)

Nej, men jeg har lige lavet samme trick, bortset fra at jeg endte med at tømre dem permanent sammen. Vær opmærksom på at de ikke altid er præcis lige store, og derfor kan volde lidt vanskeligheder at sammenføje usynligt.

Jeg har bygget cocktailtrommer før, en i 12" x 24" af tre pearl-export-tammer limet sammen og en 16" x 25" af 1 Slingerland 16" + 1/2 pearl-export-tam ovenpå. Jeg har også bygget en cocktailtromme af en pearl-export 16" med 1/2 tama-rest ovenpå. De har allesammen passet perfekt i diameteren, så jeg har kunnet fylde limfugen ud usynligt før lakering.

Denne gang vil jeg gerne pakke en 13" lilletromme og en 10" tam ind i cocktailtrommen og så transportere det hele i én kasse.

Hvad lyden angår er det altid lidt svært at lave live-lyd på en cocktailtromme, som fungerer som både stortromme og gulvtam. Jeg forestiller mig at det bliver en mere åben og kontrollerbar lyd, hvis jeg adskiller de to trommer. Den store mængde luft, som bliver flyttet, når man spiller på stortrommen vil så ikke resonnere på den samme måde på gulvtammens skind (tænker jeg).

Jeg kunne godt tænke mig at se et billede af din cocktailtromme, Hasse. Smid endelig et foto af den, hvis du har et.