Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ved godt dette spørgsmål har været oppe mange gange 😊 Har pt et sonor phonic sæt og har i øjeblikket Evans g1 på. Men kunne godt bruge lidt mere bund og ikke så meget sustain. Hvad ville i vælge. Vil gerne have en dyb lyd på mine trommer.

Posted

Har du G1 clear på både slag-, og resonans side?

I så fald, skift til et almindeligt Emperor coated på slag siden, og se hvad det så siger med lidt gel, gaffa de rigtige steder.

Den kombination fungerer fint på mine trommer.

Posted

Evans G2 clear på toppen, Evans G1 i bunden.

En af de "store" slapklatz kan sætte helt ud ved kanten hvis du klipper/hiver den over på midten.

Stem topskindet relativ højt op, og bund skindet lidt lavere.

Så får du en varm dyb lyd, uden at den bliver død og du har intet sustain udover den akustiske der vil være i lokalet.

Det er min ret gode erfaring, efter at have prøvet alle mulige mere eller mindre ligegyldige skind, som jeg syntes blev for dødt eller for tynd i lyden.

Posted

Jeg synes egentlig jeg får en masse bund når jeg bare bruger Ambassador coated på toppen og Amb clear i bunden. Det minder jo om dine G1 (bare bedre...)

Min oplevelse er at mange af de tykkere og mere dæmpede skind, egentlig ikke giver mere bund, men snarere dæmper noget top og noget sustain.

Sustain I sig selv oplever jeg sjældnere som et problem, fordi det tit alligevel drukner når musikken spiller. Men hvis jeg ønsker en mere død lyd bruger jeg gerne coated PS3 over Amb clear.

Når det så er sagt, synes jeg også jeg oplever at forskellige skind kan opføre sig ret forskelligt på forskellige trommer.

Posted

Evans clear EC2 er også en mulighed. Det er dobbeltlags, med en smule indbygget dæmpning. Har været mit primære tomskind i flere år efterhånden, bedste skind til dybe toms hvis du spørger mig.

:tu: