rohde Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 (edited) Jeg har, efter en lille uges bøvl og småraseri, brug for eksperthjælp:Har købt en SPD-30 og forsøger at få den til at trigge via MIDI i Mainstage, så jeg fx kan spille på de trommer, der ligger deri) - men den vil ikke helt som jeg vil!Jeg bruger USB-MIDI fra SPD'en og direkte i Mac'en. Vedhæftede billeder viser indstilinger, og forhåbentlig er der én, der ud fra dem kan gennemskue, hvad jeg ikke gør rigtigt... Edited January 27, 2017 by rohde Link to comment Share on other sites More sharing options...
rohde Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 (edited) Endnu et Edited January 27, 2017 by rohde Link to comment Share on other sites More sharing options...
rohde Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 (edited) Sidste Edited January 27, 2017 by rohde Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasF Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Øh... har du den sat op til at køre MIDI port #10. Det er standard og global for SPD30eren. Det kan også være at MIDI mapping er sat forkert, så du trigger nogle noder, der ikke indeholder lyd. Sidst, så skal triggerne fra SPD30eren routes til dit program. Men det ser egentlig ud til at være OK. Når du får det til at køre, så vil jeg da gerne høre om dine erfaringer med latenstid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Frimodt-Møller Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Øh... har du den sat op til at køre MIDI port #10. Det er standard og global for SPD30eren. Det kan også være at MIDI mapping er sat forkert, så du trigger nogle noder, der ikke indeholder lyd. Sidst, så skal triggerne fra SPD30eren routes til dit program. Men det ser egentlig ud til at være OK. Når du får det til at køre, så vil jeg da gerne høre om dine erfaringer med latenstid Port=Channel men jeg tænkte præcis det samme Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasF Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Ja, billede 3 viser channel 10, så det er på SPD'erens side der skal checkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts