wipe Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 The Oakland Stroke i alt sin (knap så) enkelthed.Selvom det ligge langt fra min stilart, så er det virkelig et groove jeg godt kunne tænke at lære. Og alligevel er det aldrig lykkedes. Godt nok har jeg aldrig øvet det intest, men jeg når på den anden side at blive så frustreret at jeg giver op. Jeg har transcript af, men pyha det trækker tænder ud...en ad gangen.Er der nogen der også har det sådan med dette groove eller et andet? Hvis i ikke kender The Oakland Stroke så er her lidt video fra mesteren David GaribaldiLive: Instruktionsdel fra 4.01: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Garibaldi er groovemaster. Jeg har arbejdet med flere af hans ting og fundet at forskellen mellem okay-klonet og travl rodebunke er om jeg kan være lige så stram i dynamikken på lilletrommen som han er. Hans accent er sat knaldhårdt og knivskarpt og hans ghostnotes er ligeså præcise, men mikroskopiske. Jeg ville øve det groove ved at skralde det ned til lilletrommen. BD på beatet 1-2-3-4, 1/8 på hihat (glem accent i første omgang) og lilletrommefiguren med to præcise niveauer af dynamik - SMACK! el. (myre-ghosted). Først når det sidder stramt og er blevet til musik, så på med BD figur. el. HH accent/HH åbning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wipe Posted January 30, 2017 Author Share Posted January 30, 2017 Det er da et forsøg værd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Garibaldi anbefaler selv at man tager det i små overskuelige bidder, og bare tilføjer et slag ad gangen. Og start laaaangsomt, så bliver det også mere præcist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Nøglen til Garibaldis trommespil, er det han kalder "The two sound level concept."Da jeg blev undervist af ham, gjorde han meget ud af at forklare, at accentuerede lilletrommeslag spilles som rimshots, og alle ghostnotes spilles max 3 cm fra skindet. Dvs. at man først og fremmest skal vænne sig til at spille tæt på trommen, og lære forskellen på Full strokes, Down strokes og Up strokes.På samme måde med hi-hatten. Accentuerede slag spilles på kanten med skulderen af stikken, og u-accentuerede slag spilles oven på hi-hatten med spidsen af stikken for størst mulig kontrast.Ellers er Gabriels metode en fin måde at starte på, og som han skriver skal den grundlæggende dynamik være på plads, inden man kaster sig ud i de komplekse ting.Jeg kan anbefale Garibaldis bøger. Der er alle fede, men de to jeg har haft mest ud af, er "Future Sounds" med grundlæggende teknik øvelser og permutation studies Den anden er "The Funky Beat", som er knap så systematisk, men til gengæld fyldt med masser af fede beats fra Tower Of Power.Keep groovin'.Peter S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts